صالحی:‌فعالیت صنعت هسته‌ای با بالاترین استاندار‌دها/ تداوم فعالیت‌ صلح‌آمیز‌هسته‌ای در چارچوب توافق با ۱+۵


صالحی:‌فعالیت صنعت هسته‌ای با بالاترین استاندار‌دها/ تداوم فعالیت‌ صلح‌آمیز‌هسته‌ای در چارچوب توافق با 1+5

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس‌جمهور در اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی واحد تولید دی اکسید اورانیوم غنی شده در چارچوب توافق با ۱+۵ است‌، گفت: ما با وجود محدودیت‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم و امروز صنعت هسته‌ای ایران با بالاترین استانداردها فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی‌اکبر صالحی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار واحد تولید دی اکسید اورانیوم غنی شده در مجتمع تولید سوخت اصفهان، با اشاره به افتتاح این طرح اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از حلقه‌های چرخه سوخت هسته‌ای کشور هستیم و واحد 103A که توسط فرزندان کشور و با ابتکار آن‌ها طراحی شده و نتایج بسیاری برای کشور دارد.

وی پیرامون جزئیات این طرح افزود: در این واحد یو.اف 6 به پودر اکسید اورانیوم غنی‌شده کمتر از 5 درصد تبدیل شده است؛ این واحد در چارچوب تفاهم‌نامه ایران با 1+5 درباره تبدیل تولیدات با غنای کمتر از 5 درصد به اکسید راه‌اندازی شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران نسبت به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است، گفت: حمایت‌ها و تشویق‌های رهبر معظم انقلاب در عبور از تنگناها قوت قلبی برای ما بود و سبب شد که امروز به این جایگاه برسیم.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود در کشور خاطرنشان کرد: اگرچه محدودیت‌های بسیاری برای خرید تجهیزات این طرح وجود داشت اما ما با وجود محدودیت‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم و امروز صنعت هسته‌ای ایران با بالاترین استانداردها فعالیت می‌کند.

صالحی تصریح کرد: امروز دیگر مراکز علمی و صنعتی ایران مهجور و منزوی نیستند و به خودباوری رسیده‌اند اما دشمنان ما در سال‌های مختلف تلاش کرده‌اند که به روش‌های بسیاری متوسل شوند و ایران را از مسیر خودباوری و خودکفایی مأیوس کنند اما با وجود شهادت بهترین فرزندان کشور، آنها نتوانستند صنعت هسته‌ای ما را با مانع روبه‌رو کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به رغم زمزمه هایی که درصدد ناامید کردن افکار عمومی بودند، با حمایت رئیس جمهور با قوت و اقتدار پیش رفته است، افزود: دانشمندان هسته‌ای کشور ما در سایت یو.سی.اف اصفهان در حال حاضر برای اجرای بیش از 450 طرح تحقیقاتی هسته‌ای فعالیت می‌کنند که این نشان از حرکت رو به رشد خانواده صنعت هسته‌ای کشور دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon