قصه مردان صنعت


قصه مردان صنعت

خبرگزاری تسنیم: یک نویسنده که بیش‌تر در حوزه زیست‌نامه داستانی فعالیت می‌کند، چهارمین کتاب خود را نیز در همین قالب و درباره یکی از کارآفرینان شاخص کشور به ناشر تحویل داد.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، حمید محمدی محمدی، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره اثر تازه خود در حوزه زندگینامه گفت: کتاب‌های قبلی‌ام دربرگیرنده داستان، یادداشت، مصاحبه و پیوست‌هایی شامل عکس و افتخارات افراد می‌شد، اما کتاب جدید، فقط دربرگیرنده داستان است و از مجموع 20 قصه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه انتشارات گل‌محمدی مشهد، طرحی را با عنوان «مردان صنعت» آغاز کرده است، افزود: سرنوشت‌نامه داستانی «حسن صراف‌زاده»، کارآفرین کشور در زمره همین طرح است که نخستین کتاب از مجموعه مردان صنعت این ناشر به شمار می‌رود.

محمدی محمدی با اشاره به اینکه برای کشف رمز و رازهای موفقیت این مرد صنعتی، بیش از 14 ماه وقت صرف کرده است، گفت: سفرهای متعددی را با صراف‌زاده تجربه کردم و فعالیت‌های خیرخواهانه او را در منطقه محروم سیریک در استان هرمزگان و ساخت مسجد بزرگ صاحب‌الزمان (عج) در آن سامان از نزدیک دیدم. همچنین، نحوه مدیریت اقتصادی، شیوه کارآفرینی، اعتماد به جوانان و تکیه به محصولات و تولیدات داخلی برای مقابله با نمونه‌های خارجی را در خصلت‌های این مرد کارآفرین پیدا کردم.

این نویسنده خاطرنشان کرد: این زیست‌نامه داستانی 20 قصه دارد که تقریباً هر کدامشان با یک زاویه دید روایت می‌شود. این داستان‌ها به گذشته تهران، ریشه‌های اجتماعی ـ مذهبی خاندان صراف‌زاده، نقش او در فعالیت‌های اقتصادی بازار پایتخت، حضور او در اعتراضات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکت مالی در حمایت از دفاع مقدس، روش‌های او در مواجهه با بحران‌های اقتصادی کشور به ویژه در ماجرای پذیرش قطعنامه و تورم سال‌های اخیر و ... می‌پردازد.

محمدی محمدی در ادامه گفت: آخرین فصل داستانی کتاب به انتشارات گل‌محمدی تحویل داده شده و قرار است این کتاب پس از دریافت مجوز انتشار، از سوی این ناشر مشهدی منتشر شود.

وی در پایان از آغاز نگارش کتابی درباره مرحوم مجتبی کاشانی، شاعر و موسس جامعه یاوری فرهنگی خبر داد و گفت: به احتمال بسیار، این کتاب نیز که با همان روش داستانی و بر اساس زندگینامه کاشانی تهیه می‌شود به دهمین سالمرگ این شاعر مردمی برسد.

از این نویسنده، پیش از این زندگینامه داستانی سه خیر مدرسه‌ساز به نام‌های محمد خطیبی‌زاده، سیدعبدالله هاشمی و جواد موفقیان به ترتیب در سال‌های 87، 88 و 90 از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

منبع: فارس


انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon