تدوین سند آمایش کردستان تا پایان امسال به‌اتمام می‌رسد


تدوین سند آمایش کردستان تا پایان امسال به‌اتمام می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: تدوین سند آمایش استان از سال ۸۹ آغاز شده و اکنون در حال گذراندن مراحل پایانی خود است که حداکثر تا پایان سال این کار باید تمام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: نظریه پایه توسعه استان از سال 83 بر اساس موادی از قانون برنامه چهارم تنظیم شد.

وی با اشاره به این که پس از تنظیم نظریه پایه توسعه استان ، سند ملی توسعه استان هم به تصویب رسید گفت: این سند در ابتدا در 30 بند تنظیم شد و سپس در مراحل مختلف شورای برنامه ریزی و آمایش در قالب سند توسعه ملی به 60 بند افزایش پیدا کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان با بیان اینکه در برنامه های سوم و چهارم توسعه نقش استان ها لحاظ شده بود خاطر نشان کرد: اما در برنامه پنجم این نقش مورد توجه قرار نگرفت و اکنون نیز با رویکرد دولت یازدهم ، نقش استان ها در توسعه ملی و منطقه‌ای دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

وی به نقش اساسی نظریه پایه توسعه استان در طرح آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این نظریه، جهت دهی به وظایف دولت است و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران باید نقاط ضعف و قوت و تنگناهای موجود در زمینه توسعه استان مورد بررسی قرار گیرد.

ازهاری افزود: نظریه پایه توسعه استان اصلی ترین جهت گیری های توسعه در بلندمدت و چشم اندازی از آینده توسعه استان و نقش آن در عرصه ملی را به دست می دهد.

وی با اشاره به این که نظریه پایه توسعه استان باید از دیدگاه منطق منتهی به مبانی اعتقادی و در چارچوب اصول و نظام باشد افزود: این نظریه نقش محوری در طرح آمایش سرزمین دارد و باید با فرض مهیا شدن شرایط و مقدمات آن برنامه ریزی کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار کردستان به سند آمایش استان اشاره کرد که شرط لازم برای تدوین برنامه ششم اتمام این سند است و گفت: تدوین سند آمایش استان از سال 89 آغاز شده و اکنون در حال گذراندن مراحل پایانی خود است که حداکثر تا پایان سال این کار باید تمام شود.

وی تصریح کرد: برای هریک از شهرستان های استان نیز یک برنامه عملیاتی برای اجرای نظریه پایه توسعه استان در دستور کار قرار دارد که بر اساس قابلیت هر شهر برنامه ریزی می شود.

ازهاری با انتقاد از عدم همکاری سازمان ها برای اجرای نظریه پایه توسعه استان خاطرنشان کرد: از 115 دستگاه اجرایی در استان برای اجرای نظریه پایه توسعه  استان نظرخواهی شد اما تنها 38 دستگاه نظر خود را به استانداری کردستان ارسال کردند که لازم است سایر دستگاه ها نیز نسبت به اعلام نظرات خود در مورد اجرای این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon