۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تولید گوشت به عشایر کشور پرداخت می‌شود


4 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تولید گوشت به عشایر کشور پرداخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با توجه به تلاش‌های بسیار عشایر و فراکسیون عشایر مجلس ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات پرواربندی و تولید گوشت قرمز به عشایر کشور اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کرمعلی قندالی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید امور عشایر استان اردبیل  با بیان این که عشایر کشور ظرفیت و توانمندی‌های بالایی در تولید دارند، اظهار کرد: در دو سال گذشته و با توجه به مشکلات ایجاد شده به سبب تحریم‌ها، بسیاری از کارخانه‌های بزرگ کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند که مشکلات خود را با افزایش قیمت‌های چند برابری محصولات خود رفع کردند اما عشایر کشور با وجود تمام هزینه‌های تحمیل شده، توانستند مقاومت کنند و بدون هیچ افزایش قیمتی محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

وی  عشایر را پایه‌های اصلی و محکم جامعه دانست و افزود: اگر به دنبال فرهنگ اصیل، اقتصاد چرخشی و خودکفا و امنیت هستیم باید آن را در سبک زندگی و توانایی‌های عشایر جست‌وجو کنیم.

قندالی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان امور عشایر تنها سازمانی است که به ارائه خدمات و رفع مشکلات عشایر کشور می‌پردازد اما در واقع عشایر متعلق به تمام جامعه است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه ساماندهی عشایر کشور، تمام دستگاه‌ها مکلف به انجام وظایف خود در قبال عشایر هستند و اگر این سازمان‌ها به وظایف خود عمل کنند با مشکلی در مناطق عشایری مواجه نمی شویم.

وی افزود: تا زمانی که  سازمان امور عشایر به تنهایی بار مشکلات عشایر کشور را به دوش می‌کشد، مشکلات عشایر برطرف نمی شود در صورتی که عشایر می‌توانند خدمات شایان توجه ای به ویژه در بخش تولید برای جامعه داشته باشند.

قندالی با تشریح اینکه در حال حاضر 1.6 برابر ظرفیت مراتع از آنها بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: باید تمام طرح‌ها با توجه به مباحث ارزیابی زیست محیطی صورت گیرد و از برداشت‌های بی‌جا و اضافه از محیط زیست جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 150 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های بسیار عشایر و فراکسیون عشایر مجلس 4 هزار میلیارد ریال  اعتبار از صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات پرواربندی و تولید گوشت قرمز به عشایر کشور اختصاص یافت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: پیش بینی می کنیم که با اختصاص این تسهیلات، تولید گوشت قرمز عشایر از 150 هزار تن در سال به 180 هزار تن افزایش یابد.

قندالی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی‌های اخیر منابع آب کل کشور دچار مشکلات بسیاری هستند، تاکید کرد: خشکسالی‌ها در چند سال اخیر منابع آبی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است اما با تلاش بسیار سعی شده در هیچ جای کشور عشایر مشکلی در زمینه تامین آب نداشته باشند.

در مراسمی که با حضور رئیس سازمان امور عشایر و قائم مقام ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان  در محل سالن ولایت مدیریت امور عشایر  برگزار شد، از زحمات معرفت آذری، مدیر سابق قدردانی و قادر هنرمند  به عنوان مدیر جدید امور عشایر استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon