وضعیت کشتارگاهای لرستان سلامتی مردم را به خطر انداخته است


وضعیت کشتارگاهای لرستان سلامتی مردم را به خطر انداخته است

خبرگزاری تسنیم: معاون دامپزشکی لرستان گفت: وضعیت بهداشتی کشتارگاه های دام در لرستان مطلوب نیست و از آنجایی که کشتارگاه ها با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند باید نسبت به برطرف کردن مشکلات آن ها تمام تلاش خود را به کار گیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، مصطفی زبردست امروز در جلسه ساماندهی کشتارگاه های لرستان در خرم آباد اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی سازمان دامپزشکی لرستان بحث کشتارگاه های این استان است که از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیستند.

وی افزود: در استان لرستان وضعیت کشتارگاه ها در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، نورآباد و کوهدشت مناسب است اما وضعیت کشتارگاه ها در شهرستان های دورود، ازنا، الیگودرز و پلدختر به شدت نامطلوب است و نیازمند اصلاح و بازسازی بیشتری است.

زبردست تصریح کرد: کشتارگاه های موجود در لرستان عمدتا به صورت سنتی هستند که این کشتارگاه ها دارای مشکلاتی از جمله، ساختمان های غیر استاندارد و فرسوده، کوتاه بودن سقف کشتارگاه ها و کشتار دام بر روی زمین، نداشت ساختمان قرنطینه، نداشتن سالن پیش سرد هستند.

معاون دامپزشکی لرستان بیان کرد: از جمله مشکلات دیگر در این کشتارگاه ها می توان به نداشتن سیستم تصفیه فاضلاب، نداشتن تجهیزات بهداشتی کافی، نداشتن اتاق های جانبی برای تمیزکردن و نگهداری امعاء و احشاء و همچنین نداشتن کوره لاشه سوز در کشتارگاه ها اشاره کرد.

وی اظهار کرد: عمده مشکل ما در بخش کشتارگاهی مربوط به شهرستان های پلدختر، دورود، ازنا و الیگودرز است و در بقیه شهرستان ها مشکل چندانی نداریم همچنین در شهرستان سلسله بخش خصوصی در این امر وارد شده و اقدام به ساخت کشتارگاه کرده است که تا کنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزکی دارد.

زبردست عنوان کرد: هم اکنون سه کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان های خرم آباد و کوهدشت و سه کشتارگاه نیمه صنعتی در شهرستان های نورآباد، بروجرد و الیگودرز و در بقیه شهرستان ها کشتارگاه های سنتی مشغول به فعالیت هستند.

معاون دامپزشکی لرستان بیان کرد: برای برطرف کردن این مشکلت باید وارد عمل شویم زیرا وضعیت کشتارگاه های لرستان مطلوب نیست و با توجه به اینکه ذبح احشام ارتباط مستیم با سلامت مردم دارد باید در این امر به طور ویژه اهتمام ورزیده شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon