ایران ۱۴۰ استانداردهای ایکائو و مجوز سازمان هواپیمایی را دارد

ایران 140 استانداردهای ایکائو و مجوز سازمان هواپیمایی را دارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که هواپیمای ایران ۱۴۰ تمام استانداردهای ایکائو را رعایت کرده است، گفت: این هواپیماهم استانداردهای هوایی و هم مجوزهای پروازی را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سردار دهقان در خصوص هواپیمای ایران 140، گفت: این هواپیما در صنایع هسا وزارت دفاع تولید می‌شود، اما هر هواپیمایی که بخواهد وارد ناوگان هوایی بشود باید تمام استانداردهای ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کند.

وی ادامه داد: بنابراین این هواپیما نیز چنین وضعیتی داشته و هم استانداردهای هوایی و هم مجوزهای پروازی را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده است. اگر این هواپیما نمی‌توانست تمام مجوزها و استانداردها را دریافت کند قاعدتا مجوز پرواز نداشت.

وی با بیان اینکه تیمی را مامور بررسی سقوط این هواپیما کرده‌ام، گفت: تیم‌هایی را در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دادیم تا اطلاعات فنی مورد نیاز آنها در اختیارشان قرار دهند.

سردار دهقان با بیان این‌که بررسی مستقیم حادثه سقوط هواپیمای ایران 140 را در برنامه نداریم، افزود: صرفا ظرفیت فنی ما در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری است تا این حادثه را بررسی کند. در همین مسیر حتی از کشور اصلی سازنده این هواپیما یعنی از اوکراین نیز دعوت شده تا علل سانحه را بررسی کند.

وزیر دفاع ضمن ابزار تاسف و تاثر نسبت به وقوع این سانحه از بررسی دقیق سقوط هواپیمای ایران 140 برای جلوگیری از تکرار در آینده خبر داد و گفت: در تامین و پشتیبانی بخش هوایی ارتقاء، بهبود و عمردهی ناوگان هوایی را انجام می‌‌دهیم.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه