نخستین نمایشگاه «دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر» برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه «دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر» برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: این نمایشگاه روز یکشنبه دوم شهریور ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور رئیس بنیاد شهید برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین نمایشگاه دست آوردها و فرصت‌های نخبگان شاهد و ایثارگر در راستای بزرگداشت هفته دولت و تغییر رویکرد نسبت به توانمندی‌های ایثارگران در حوزه کارآفرینی صبح امروز، اول شهریور 93 در مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

میعاد صادقی، رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست، گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر ساعت 10 صبح روز یکشنبه، دوم شهریور سال 1393 با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان در سالن اجتماعات سازمان انتقال خون برپا می‌شود.

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه نخبگان شاهد و ایثارگر می توانند در روزهای برگزاری نمایشگاه با دریافت فرم عضویت به عضویت این مرکز درآیند، گفت: این نمایشگاه علاوه بر غرفه مرکزی، 22 غرفه دیگر نیز دارد که برگزاری تئاتر حماسه و اجرای زنده موسیقی توسط هنرمندان شاهد و ایثارگر از جمله سایر برنامه های این نمایشگاه است.

وی با اشاره به لزوم همکاری با آسیب دیدگان و خانواده های شهدای کشورهای اسلامی گفت: مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به دنبال شناسایی و معرفی نخبگان و تشکیلاتی است که در سایر کشورهای جهان به شکلی موازی با این مرکز همکاری می کنند تا از این طریق بتواند به شکلی فعال و کنش گرا در عرصه کشورهای اسلامی فعالیت کند.

صادقی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این نمایشگاه روز پنجم شهریور جاری در سالن شهید رسول زاده برگزار می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه یک غرفه برای معرفی طرح تکاک، فعالیت‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های این طرح در نظر گرفته شده است که با مراجعه ظرفیت‌های فرد محور به این نمایشگاه، ارتباط مناسبی بین اعضا برقرار می شود.

علی عباس کمره ای، رییس نمایشگاه و معاون امور تشکل های شاهد و ایثارگر نیز در تشریح نحوه برگزاری این نمایشگاه و فعالیت های آن، گفت: این نماشگاه از دوم تا ششم شهریور ماه جاری  و در هفته دوم دو هفته دولت برگزار می شود که در سال های قبل بنا بر دلایلی بسیاری از توانمندی ها و ظرفیت های ایثارگران به طور کامل مطرح نمی شد ولب با تغییر رویکرد مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، برگزاری نمایشگاه های سالانه نخبگان و اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

معاون امور تشکل های شاهد و ایثارگر ادامه داد: حمایت از نخبگان و سرآمدان و تشکل های شاهد و ایثارگر، وظیفه اصلی این مرکز است که در حال حاضر تعداد یک و نیم میلیون نفر از جامعه ایثارگری در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سایر فعالیت ها تحت پوشش  مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر قرار دارند.

کمره ای افزود: این مرکز از حدود 6 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در حوزه های علمی و دانشگاهی حمایت می کند که دستاوردهای این نخبگان در محورهای مختلف در نخستین نمایشگاه دستاوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این مرکز در سالی که گذشت از 59 دستاورد در حوزه المپیاد، 255 رتبه برتر علمی، هزار و 971 مخترع، 70 رتبه برتر در مسابقات قرآن، 2 زهرا و 795 مولف شاهد و ایثارگر، 476 عضو هیات علمی و 27 نویسنده پایان نامه های برتر دانشجویی حمایت کرده است.

رییس نمایشگاه ادامه داد: اعضای مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در سه طرح تحولی بنیاد از جمله مطالعه و تدوین چشم انداز بنیاد تا سال 1404، برگزاری المپیادهای تخصصی علمی و فرهنگی ویژه نخبگان و ایجاد فرهنگسرای شاهد و ایثارگر فعالیت می کنند.

کمره ای گفت: اعضای تشکل های شاهد و ایثارگر در زمینه هایی مانند بحث های حقوقی، روابط عمومی و بین الملل در مورد جانبازان شیمیایی، تالیف کتب و مقالات مرتبط، ارایه توانمندی های اقتصادی و شرکت های تاسیس شده تحت نظر این تشکل ها در نخستین نمایشگاه دست آوردها و فرصت های نخبگان شاهد و ایثارگر شرکت می کنند.

معاون امور تشکل های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: معرفی کارآفرینان برتر در زمینه صنایع، مصالح ساختمانی، شیشه، معرق کاری و دستاوردهای کارآفرینان شاهد و ایثارگر در حوزه درمان، معرفی فعالیت های سازمان های اقتصادی و سیاحتی کوثر و گروه مالی دی از جمله فعالیت های این نمایشگاه محسوب می شود.

وی افزود: شرکت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه پایان نامه های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری و اختراعات در زمینه های رباتیک و برنامه های عملیاتی ستاد شاهد و ایثارگر و همچنین حضور معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد با معرفی فرهنگ اعلام شهدا، وصیت نامه شهدا و مجلات و نشریات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

معاون امور تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به برگزاری کمپین حمایت از مردم مظلوم غزه در حاشیه این نمایشگاه، گفت: برگزاری کارگاه‌های نقاشی کودکان با موضوع مقاومت، ختم قرآن برای پیروزی مسلمانان غزه، دلنوشته‌های ایثارگران و فرزندان آنها در حمایت از مردم غزه و برگزاری تریبون آزاد از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

کمره‌ای ادامه داد: برپایی فروشگاه کتاب، ایستگاه صلواتی و همچنین راه اندازی موسسه خیریه با کمک تشکل های شاهد و ایثارگر و برگزاری سه کارگاه علمی معماری برند، خلاقیت و نقش آن در کارآفرینی و مدیریت دانش و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های حاشیه این نمایشگاه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران