تشابهات حضرت موسی(ع) و امام زمان (عج) بررسی شد


تشابهات حضرت موسی(ع) و امام زمان (عج) بررسی شد

خبرگزاری تسنیم: نویسنده کتاب دو گوهر آسمانی گفت: حضرت موسی (ع) شباهت بسیاری به حضرت مهدی (عج) داشتند که ۶۰ مورد از این تشابهات در ۳ فصل تشابهات دوران تولد عصر غیبت و عصر ظهور بیان شده است.

حجت الاسلام عباس حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به موضوع این کتاب اظهار کرد: موضوع کتاب ما بررسی تشابهات حضرت موسی (ع) و امام عصر (عج) است که نیاز به این کتاب بود تا نوشته شود.

نویسنده کتاب دو گوهر آسمانی افزود: بیان معارف تخصص خود را می‌خواهد و برای همه مخاطبین قابل فهم نبود که ما متوجه این مشکل شدیم و سعی کردیم تا مباحث مهم به صورت مصداقی بیان بشود.

وی با بیان اینکه چه مباحثی در این کتاب مطرح شده است بیان کرد: در این کتاب مباحثی راجع به امام زمان (عج) مطرح شده است که ما آن را استخراج کردیم و در محل خود به صورت تطبیقی بیان کردیم.

حیدری با اشاره به شباهت‌های انبیا (ع) عنوان کرد: در بین انبیا (ع) شباهت‌های بسیاری وجود دارد، حضرت موسی (ع) شباهت بسیاری به حضرت مهدی (عج) داشتند که 60 مورد از این تشابهات در 3 فصل تشابهات دوران تولد عصر غیبت و عصر ظهور بیان شده است.

نویسنده کتاب دو گوهر آسمانی گفت: درآخر این کتاب هم فصلی تحت عنوان ره یافتگان بیان شده است که نتیجه گیری‌های درسی و عملی است.

وی درباره منابع استفاده شده برای نوشتن این کتاب خاطرنشان کرد: در مورد حضرت موسی (ع) منابع اصلی قرآن بوده و مطالب مطرح شده درباره حضرت مهدی (ع) در این کتاب از منابع زیادی استفاده شده است که اصلی‌ترین منبع آن کمال الدین است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon