گزارش «نیویورک تایمز» با منابع مبهم، مستندسازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی است

گزارش «نیویورک تایمز» با منابع مبهم، مستندسازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان در واکنش به مطلب منتشر شده از سوی روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر شائبه کودتا در این کشور گفت: گزارش نیویورک تایمز با تاکید ۱۷ بار بر کلمه منابع ناشناس، یک مستند سازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایمل فیضی» سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان در واکنش به مطلب منتشر شده از سوی روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر شائبه کودتا در این کشور گفت: گزارش نیویورک تایمز با تاکید 17 بار بر کلمه منابع ناشناس، یک مستند سازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی است.

وی در جمع خبرنگاران در کابل از تصمیم دولت افغانستان مبنی بر خروج گزارشگر «نیویورک‌تایمز» از این کشور نیز دفاع کرد.

فیضی گفت: بیش از یک دهه است که افغانستان دارای رسانه‌های آزاد و پویا است بنابراین چنین دستاوردی از افتخارات دولت افغانستان بشمار می‌رود و دولت این کشور همواره از فعالیت آزاد رسانه‌های داخلی و بین‌المللی در افغانستان حمایت خواهد کرد.

سخنگوی رئیس‌ جمهور افغانستان در مورد اخراج گزارشگر نیویورک‌تایمز نیز اظهار داشت: این اولین باری نیست که نیویورک‌تایمز، بخاطر اهداف و دستورالعمل سیاسی خویش در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند.

با این حال، در ماه‌های گذشته نیز آنچه که در نیویورک‌تایمز درباره انتخابات افغانستان منتشر شد، تهدیدی در برابر قانون اساسی، امنیت ملی و ثبات این کشور بوده است.

فیضی تصریح کرد: رئیس‌ جمهور افغانستان در حضور مشاور امنیت ملی و وزرای بخش‌های امنیتی این کشور موضوع مقاله این رسانه آمریکایی را با هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کرد که آن‌ها نیز خواستار پیگیری جدی این موضوع شدند.

وی تاکید کرد که چنین گزارش‌های جانبدارانه‌ای با منابع مبهم و گمنام، چیزی جز مستندسازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی نیست.

سخنگوی «حامد کرزی» تاکید کرد: حدود 17 مرتبه اشاره به منابع مبهم در یک گزارش خبری، اعتبار روزنامه نیویورک‌تایمز را زیر سوال می‌برد.

فیضی در ادامه خاطر نشان کرد: در گذشته سعی کردیم تا حساسیت و وخامت این موضوع را با گزارشگران نیویورک‌تایمز در میان بگذاریم اما این موضوع از سوی آن‌هاان نادیده گرفته شد.

 سخنگوی رئیس‌ جمهور افغانستان تاکید کرد: دولت افغانستان مداخله‌ در امور داخلی خویش را تحمل نمی‌کند و تصمیم اخراج گزارشگر نیویورک‌تایمز به یقین حمله به آزادی بیان و آزادی رسانه‌ در افغانستان نیست، بلکه اقدامی پیشگیرانه برای توقف تفرقه و نفاق در گزارشگری نیویورک‌تایمز است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان