نسل امروز بر مبنای فرهنگ دفاع مقدس تربیت شود


نسل امروز بر مبنای فرهنگ دفاع مقدس تربیت شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بروجرد گفت: پرداختن به موضوع فرهنگی دوران دفاع مقدس در تربیت نسل امروز نقش مهمی و اثرگذاری دارد و مسئولان باید به این امر مهم دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، حجت الاسلام حسن ترابی امروز در حاشیه گردهمایی عملیات و الفجر 2 که در این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما همیشه مدیون جانفشانی ها و رشادت های شهدا، جانبازان و آزادگان هستیم و آن ها حق بزرگی بر ملت عزیز ایران اسلامی دارند.

وی افزود: ایثارگری ها و حماسه آفرینی شهدا بود که ما امروز حق حیات دوباره را یافتیم و آن ها حق حیات دوباره را به ملت ایران هدیه دادند اگر روحیه جهادی شهدا نبود که در راه اسلام، وطن و نوامیس جان خود را فدا کردند امروز شاید ما هم به سرنوشت کشورهای عربی دچار می شدیم.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: ملت ایران طولانی ترین تاریخ جنگ را تجربه کردند و در نهایت غربت مورد ظلم واقع شدند که برای پیروزی خون های زیادی در راه آرمان های بزرگ کشورمان ریخته شد و به پاس این خون ها 8 سال دفاع مقدس جان تازه گرفت و برنامه هایش امروز تداعی یافته است.

حجت الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: امروز دشمن امکانات خود را بسیج کرده  که نام اسلام را در صفحه گیتی و اذهان مردم پاک نماید زیرا آن ها تمام مانع سر راه خود را اسلام می دانند که نماینده این اسلام عزیز در جهان جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران توانسته جلوی زیاده خواهی های استکبار را بگیرد بیان کرد: امروز اگر ایستادگی ملت غزه و فلسطین را در برابر صهیونیست می بینیم و در عراق مردم در برابر گروهک داعش مبارزه می کنند و به دستور مرجعیت حرکت می کنند و در سوریه بسیج شکل می گیرد همه آن ها تاثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران را الگو خود قرار دادند.

امام جمعه بیان کرد: اگر روحیه ایثار و شهادت ایثارگران جنگ تحمیلی نبود ما امروز غیرت دینی و سربلندی نداشتیم و اگر امروز از مقام شامخ شهدا و خانواده هایشان تجلیل می شود همه این برنامه ها به نفع خود ماست زیرا آن ها قهرمانان تاریخی و اسطوره ای ایران هستند.

وی با اشاره به عملیات و الفجر 2 که در بروجرد بازسازی می شود اظهار کرد: امسال این برنامه مانند سال گذشته با استقبال مردم خوب بروجرد و به خصوص جوانان قرار می گیرد و با بازسازی این برنامه نسل جوان را با واقعیات جنگ تحمیلی آشنا می سازیم که این برنامه بسیار قوی و تاثیر گذار بر روی نسل جوان است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon