دیدار کاندیداهای انتخابات در منزل «عبدالله»/ صلاحیت رئیس شورای اجرایی محور گفت‌وگوها

دیدار کاندیداهای انتخابات در منزل «عبدالله»/ صلاحیت رئیس شورای اجرایی محور گفت‌وگوها

خبرگزاری تسنیم: سخنگویان تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» و «تحول و تدام» از دیدار عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی در منزل مسکونی عبدالله خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگویان تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» و «تحول و تدام» از دیدار عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی در منزل مسکونی عبدالله خبر دادند.

«طاهر زهیر» سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف‌غنی احمدزی گفت: این 2 کاندیدای ریاست‌جمهوری افغانستان  در یک فضای تفاهم و حسن‌نیت با یکدیگر نشست داشتند و در این نشست بر سنجش راه‌حل‌ها برای از میان برداشتن اختلاف دیدگاه‌ها میان 2 تیم انتخاباتی و پیشبرد سریع‌تر روند بررسی آرا تأکید شده است.

با این حال زهیر مشخص نکرد که در این دیدار 2 کاندیدای انتخابات افغانستان روی چه مواردی با هم به توافق رسیدند.

«فاضل سنچارکی» سخنگوی تیم عبدالله عبدالله نیز در این رابطه گفت: امروز 2 کاندیدای انتخابات افغانستان درمورد مسایل سیاسی، امنیتی، روند بررسی آرا، زمان اعلام نتیجه شفاف انتخابات و برخی از مواردی که کمیته مشترک نتوانسته بود روی آن به توافق برسد، بحث و تبادل‌نظر کردند و روی بعضی از موارد نیز به توافقاتی دست یافتند.

وی افزود: عبدالله و احمدزی درمورد نحوه همکاری و هماهنگی هر 2 تیم در ساختار حکومت وحدت ملی و نفش‌هایی که هر 2 تیم  صرف‌نظر از اینکه نتیجه انتخابات چه باشد نیز بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گفته سنچارکی، در مورد برخی از مواردی که در چار چوب توافق سیاسی ذکر گردیده بود، مشکلات و برداشت‌های متفاوتی میان 2 تیم وجود داشت که خوشبختانه این تفاوت و اختلاف‌ها درملاقات امروز تا حدودی حل‌وفصل شد.

وی گفت: دو سه مورد اختلافی که باقی مانده که قرار است کاندیداهای انتخابات افغانستان فردا و یا پس فردا روی آن بحث نموده و به توافقاتی برسند.

سنچارکی بیان داشت: مواردی بسیار کمی باقی مانده و هر 2 کاندیدا اراده قاطع دارند که باید به توافق برسند و باید به یک تفاهم و موافقت دست پیدا کنند زیرا که ضرورت افغانستان و شرایط کنونی و تقاضای مردم و جامعه جهانی این است که هر عبدالله و احمدزی باید با هم در فضای حسن‌نیت و تفاهم کار کرده و مشکلات موجود را حل کنند.

سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله اظهار داشت: روی صلاحیت‌های پست رئیس شورای اجرایی نیز در این دیدار بحث شده است تا روی خطوط اصلی آن به توافق برسند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که سران تیم اصلاحات و همگرایی روز پنجشنبه هفته گذشته با برپایی نشستی اعلام کردند که در روند بازشماری ارا نیز تقلب صورت گرفته و آن‌ها نتیجه بررسی و بازشناری تقلبی آرا را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان