بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوشهر به دستگاه امحا زباله تجهیز می‌شود


بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوشهر به دستگاه امحا زباله تجهیز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه باید تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی استان بوشهر دستگاه امحای زباله داشته باشند گفت: هر بیمارستانی با استفاده از این دستگاه باید زباله‌های عفونی را بی‌خطرکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالصمد خواجه‌ئیان بعداز ظهر امروز  در نشست با مسئولان  استان بوشهر، با گرامیداشت روز پزشک و با بیان اینکه پزشکان نقش تاثیر گذاری درطرح تحول نظام سلامت دارند اظهار کرد: در حال حاضر ارائه خدمات پزشکی، از سوی مجموعه‌ای از کارکنان عرصه سلامت صورت می‌پذیرد که هر یک به گونه‌ای در آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه پزشک در رأس هرم خدمات سلامت، بیشترین بار مسئولیت را به دوش می‌کشد تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت مسئولیت بر دوش جامعه پزشکی سنگین‌تر شده است ولی از سوی دیگر رضایتمندی مردم از دریافت خدمات پزشکی با کیفیت و ارزان سبب آسایش و آرامش دست اندرکاران امور درمانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، با بیان اینکه زمینه سازی محیط بهداشتی در جامعه سبب پیشگیری از ویروس‌ها می‌شود گفت: اکنون بیشترین مشکل بیمارستانها و مراکز درمانی استان بوشهر نداشتن دستگاه امحا زباله است.

خواجه‌ئیان، با بیان اینکه بیمارستانها ومراکز درمانی بوشهربه دستگاه امحا زباله تجهیز می‌شوند خاطرنشان کرد: هر بیمارستانی با استفاده از این دستگاه باید وسایل تیز و برنده و زباله‌های عفونی را بی‌خطر کنند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت بی خطر سازی زباله‌های عفونی و غیرعفونی بیمارستانها و مراکز پزشکی استان بوشهر مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه دربیشتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر دستگاه امحا زباله‌های عفونی وجود ندارد، افزود: یکی از اولویت‌های ما در بخش بهداشت، مجهز کردن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به سیستم امحا زباله و دستگاه پشتیبان در راستای بی خطر کردن زباله‌های عفونی است که با اختصاص اعتبار مناسب خریداری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: با راه اندازی این سامانه، زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بی خطر شده و سپس همراه با دیگر زباله‌ها دفن می‌شود.

خواجه‌ئیان بیان کرد: زباله‌های بیمارستانی شامل بافت‌های زائد، عفونی، دارویی و رادیواکتیو و همچنین ظروف و وسایل مستعمل است که برای سلامت محیط زیست خطرساز است.

انتهای پیام/ ب


 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon