صادرات زعفران کشور ۱۹ درصد افزایش داشته است

صادرات زعفران کشور 19 درصد افزایش داشته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی صادرات زعفران کشور در سه ماه گذشته، گفت: موازی‌کاری سازمان‌های مرتبط با محصول زعفران و بودجه محدود، سبب اجرایی نشدن اهداف توسعه صادرات این محصول شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، محسن احتشام بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان جنوبی می توانند نقش بزرگی در رونق اقتصاد استان داشته باشند.

وی افزود: سابقه جایگاه علم و دانش در خراسان جنوبی بسیار زیاد است و ریشه عمیقی در فرهنگ خراسان جنوبی و شهر بیرجند دارد که باید زمینه حرکت اقتصاد استان به سمت دانش‌محوری و دانش‌بنیانی فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: گرایش اقتصاد به سمت دانش‌محوری می‌تواند تولید علم به ثروت کند رفاه عمومی را به دنبال داشته باشد.

احتشام افزود: دانش مجموعه‌ای از داشته‌های تئوری و علمی بشر است که در طول تاریخ جوهره اصلی کسب و کار بوده است.

وی با بیان این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر به صورت خصوصی و تعاونی هستند، اظهار کرد: رقابت شرکت‌های امروزی بر سر دانش است که در این راستا دانش باید تجاری‌سازی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: علم، فن‌آوری و تولید سه اصل جدایی‌ناپذیر هستند و اگر دانش در کنار تولید قرار گیرد، به یقین ثمربخش‌تر و کاراتر خواهد بود.

احتشام با اشاره به صادرات زعفران استان، اظهار کرد: حذف عوارض صادراتی زعفران برای بسته‌های بالای 30 گرم، سبب شده تا صادرات زعفران در سه ماه گذشته 19 درصد افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: موازی‌کاری سازمان‌های مرتبط با زعفران و بودجه محدود شورای ملی زعفران، سبب شده است تا این شورا نتواند به اهداف و برنامه‌هایی که در این زمینه دارد، برسد.

احتشام افزود: سطح زیر کشت زعفران در کشور 85 هزار مترمربع است و از این میزان سطح زیرکشت 250 تن زعفران تولید می‌شود در حالی‌که میزان صادرات زعفران کمتر از تولید زعفران است.

وی با بیان این‌که سال گذشته 137 تن زعفران از کشور صادر شد، تصریح کرد: به دلیل پشتوانه غنی فرهنگی و علمی توقع می‌رود اقتصاد استان بیشتر به سمت و سوی دانش‌محوری برود و اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان جنوبی پررنگ‌تر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان منابع خدادادی، عملی و طبیعی هستند که به نوعی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و نیازهای جدید تجاری‌سازی را برطرف می‌کنند و در نتیجه تولید ثروت را به دنبال دارند.

احتشام با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به سمتی که محصولات استراتژیک استان به چرخه اقتصاد کلان استان برگردد کمک شده که تحقق این امر همان اقتصاد مقاومتی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: اصلاح، بهبود و کمک به گذر از روش‌های سنتی به علمی و استفاده از فناوری‌های نو می‌تواند دانش‌محوری برای یک شرکت دانش‌بنیان باشد.

احتشام افزود: تبلیغات برای بنگاه‌های کوچک هزینه‌بر است در این راستا اتاق بازرگانی از تولید و صادرات حمایت کرده و در امر سرمایه‌گذاری و شبکه توزیع، تبلیغات لازم را انجام می‌دهد چراکه برندسازی از سیاست‌های اتاق بازرگانی است.

وی با اشاره به محصول زرشک، افزود: خراسان جنوبی بزرگترین تولید کننده زرشک در کشور است و 98 درصد از بهترین و بیشترین عناب ایران در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در زمینه ارزیابی و حضور موفق در تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon