بوشهری‌ها روزانه ۹۰۰ تن زباله تولید می‌کنند


بوشهری‌ها روزانه 900 تن زباله تولید می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دراستان بوشهر روزانه ۹۰۰ تن زباله و چهارهزار ۷۵۰ کیلوگرم زباله بیمارستانی تولید می‌شود که لازم است برنامه ریزی جامع و کاملی در زمینه کاهش آن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، شاهپور رستمی بعدازظهر امروزدر کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و با بیان اینکه در این هفته 289 پروژه در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد:  289 پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی، و مسکن مهر دراستان بوشهر که با سرمایه گذاری 646 میلیارد تومان اجرا شده دراین هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، با بیان اینکه عملیات اجرایی 138 پروژه عمرانی و اقتصادی با 140 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در استان بوشهر آغاز می‌شود تصریح کرد: در این هفته بیش از 200 برنامه فرهنگی اجتماعی ازدوم شهریوربرگزار می‌شود که برنامه‌ها با حضور مسئولان در بهشت صادق برای تجدید پیمان  با شهیدان سرافرازآغاز می‌شود.

معاون امورعمرانی استانداربوشهر با اشاره به اینکه حوزه سلامت مورد توجه ویژه دولت است افزود:  یکی از موضوعاتی که همیشه مورد توجه مسئولان بوده و دولت تدبیر و امید هم سرلوحه خود قرار داده سلامت مردم است.

رستمی افزود: دولت تدبیر و امید در این مدت کوتاه با وجود معضلات بسیاری که در حوزه سلامت و آلایندگی‌ها روبرو بوده اقدامات ارزشمندی در بخش نظام سلامت و پیشگیری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید هر نفر در بوشهر روزانه 900 گرم است تصریح کرد:  روزانه 900 تن زباله و چهارهزار 750 کیلوگرم زباله بیمارستانی تولید می‌شود که لازم است برنامه ریزی جامع و کاملی در زمینه کاهش آن صورت گیرد.

رستمی با تاکید بر بی‌خطر کردن زباله‌های بیمارستانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملکرد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهردربخش بی خطر کردن زباله‌های عفونی نامطلوب است و باید در مدت زمان کوتاه مشکلات امحا کردن زباله‌های عفونی و غیرعفونی را برطرف کنند.

وی با تاکید بر تهیه و تدوین گزارشات وضعیت پسماند در استان افزود: حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت پسماند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و پسماند بخش کشاورزی گزارشات دقیقی تهیه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon