نهضت کارآفرینی در دانشگاه‌های مازندران تقویت شود


نهضت کارآفرینی در دانشگاه‌های مازندران تقویت شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار مازندران با اشاره به اینکه نگاه عمیقی به اصل کیفیت در پژوهش‌های دانشگاهی نیست، گفت: نهضت کارآفرینی در دانشگاه‌های مازندران تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، ربیع فلاح جلودار عصر امروز در نشست روسای دانشگاه های مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشگاه هنر و معماری دانشگاه مازندران با بیان اینکه امروزه در دنیا سرمایه های حاصل از فروش و صادرات نفت و منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه تمام عیار مطرح نیست اظهار کرد: امروزه سرمایه های علمی از بزرگترین سرمایه های یک جامعه محسوب می شود.

وی بیان کرد: متأسفانه برای هر عضو هیئت علمی هزینه ای معادل صد میلیون تومان متقبل می شویم و این در حالی است که برای خروجی عملکرد دانش پژوهان و نخبگان با فقدان اعتبارات مالی مواجه هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه نگاه عمیقی به اصل کیفیت در امور وجود ندارد، افزود: مازندران در بحث نخبه پروری و وجود اساتید مجرب و صاحب نام یک استان تحول گرا بوده، اما متأسفانه در زمان اداره امور به دنبال حاشیه هستیم و بر اساس سلائق سیاسی و در جهت سیاست زدگی به مسائل نگاه می کنیم.

وی افزود: تا زمانی که منافقانه با مسائل برخورد شود شاهد هم افزایی و پیشرفت در استان نخواهیم بود.

استاندار مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفتمان باید دانش محوری باشد، افزود: باید اعتقاد داشته باشیم که دانشگاه مبدا تمام تحولات کشور بوده و در بحث مباحث دانش بنیان باید با نگاه ویژه ای به این موضوع و اصالت آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه مازندران دارای یک سند چشم انداز جامع و کاربردی ، گفت: نخستین کاری که پس از آغاز مسئولیتم در سمت استانداری مازندران انجام دادم تغییر سند چشم انداز استان بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت به دانشگاهیان و تفکرات کارآمد آنان نیاز دارد، بیان کرد: دولت و دانشگاه باید در کنار یکدیگر و دست در جهت توسعه و برون رفت مشکلات استان از برخی مسائل پیش رو گام بردارند.

وی با بیان اینکه بیکاری از مهم ترین عوامل بروز مشکلات فردی و اجتماعی در جوانان است اظهار کرد: باید یک نهضت کار آفرینی با تمام زوایا در استان ایجاد شود.

فلاح بر لزوم راه اندازی سایت آموزشی برای فارغ التحصیلان تأکید کرد و با بیان اینکه تمام فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای بهره گیری از مزایای استخدام باید در این سایت عضو و در کلاس های آموزشی آن حاضر شوند افزود: باید محور تلاش ما علم ، دانش و مهارت باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon