عرصه رسانه‌های دیجیتال توسط نیروهای توانمند ارزشگرا به استخدام گرفته شده است


عرصه رسانه‌های دیجیتال توسط نیروهای توانمند ارزشگرا به استخدام گرفته شده است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عرصه رسانه‌های دیجیتال توسط نیروهای توانمند ارزشگرا به استخدام گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین صفار هرندی عضو تشخیص مصلحت نظام در نخستین روز دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: نیروی فعال و توانمند ارزشگرا در عرصه رسانه‌های دیجیتال زود توانستند این عرصه را به استخدام بگیرند. در واقع ما در این عرصه دست بسته نیستیم.

وی افزود: آن‌هایی که فاصله‌ای میان نیروی ارزشی و غیرارزشی نمی‌بیند باید تفاوت را برای آنها قائل شده و این هنرمندان را با دیگر هنرمندان متفاوت ندانند.

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: برای بنده مشاهده این حضور‌ حضور باهمت علامت بسیار خوبی است مخصوصا اینکه این حضور گسترده گواه یک اتفاق بزرگ در محیط رسانه‌ای بوده که پیش از این در این زمینه احساس غربت داشتیم.

صفار هرندی بیان کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که دست برتر رسانه‌های دیجیتال در برهه انقلاب اسلامی به شدت در این زمینه وفادار بوده و این مقوله سبب شده که نوعی حسرت در مورد رسانه‌های مکتوب صورت گیرد به این شکل که امروز در محیط مجازی رسانه‌های دیجیتال با نیروی رقیب مواجه هستیم که عقب ماندگی وجود ندارد در واقع این موضع دلیلش مشخص است چرا که رسانه‌های سنتی شکل‌گیری‌شان 100 سال پیش از انقلاب بوده اما رسانه دیجیتال به چندین دهه بعد از انقلاب است و عقب نمانده‌ایم و در واقع در یانجا بهانه وجود ندارد که فاصله داریم.

وی ادامه داد: امروز در خصوص رسانه‌های دیجیتال با استقبال خوبی موجه بوده و توانستیم آن را به استخدام بگیریم، درست است که در بدو ورود این جنس رسانه و تکنولوژی، نگرانی‌هایی وجود داشت ولی این امر زود با وجود نیروهای توانمند و ارزشگرا مهار شده و این غول سرکش را به استخدام گرفته و از آن سواری گرفته‌ایم.

وی افزود:‌ از همان ابتدا کسانی که چشم‌انداز روشنی با ورود فعالان فرهنگی در این عرصه حس می‌کردند، معتقد بوده که نباید نگران این فضای سایبری باشیم در حقیقت این دغدغه هنوز وجود دارد و ما نگرانیم ولی نگرانی کم شده و امیدواری جای آن آمده است. که حاصل این امیدواری همین است که چهره‌ةایی که امروز می‌بینیم زایشی در این اردوگاه به صورت روزمره است و خدا را شکر می‌کنیم که خیلی از چارچوب‌ها و ضوابط دست و پاگیر در این عرصه وجود ندارد و از آن خبری نیست.

صفار هرندی گفت: تشریفات در این عرصه وجود نداشته و چارچوب‌های اضافه‌ای که در برخی موارد وجود دارد در اینجا نیست، نمی توانم که این محیط لاغیر است بلکه مقید بوده ولی ضوابط دست و پاگیر را در آن نمی‌بینیم.

وی افزود: در این عرصه مجوز لازم نیست ولی باید هویت افراد اعلام شود، برخی افراد دستور دادند که هر کسی انتقادی می‌کند ابتدا شناسنامه خود را نشان داده و خود را معرفی کند در واقع اگر کسی می‌خواهد عالمی را گریبانگیر کند و متهم کند و حرفهای گرد و غیرقابل اثبات بزند باید مشخص شود که چه کسی است.

وی ادامه داد: به مرور زمان برحسب ضرورت و چارچوب مطرح شد که محیط مجازی الحاق شد به برخی قواعد تا مقدرای آراسته‌تر ظاهر شود در واقع این میدان به مراتب رنجها و سختی‌های فعالان رسانه‌ای را کم کرده است.

صفارهرندی بیان کرد این فضا ظاهرا کاغذی را به استخدام نگرفته و خیل معظیم خبرنگاران در آن وجود ندارد ولی کار مشابه آن را انجام می‌دهند و در بدنه لجستیک خود و با نفرات کم و جای محدود توانمندی‌های خود را ایفا می‌کنند.

وی افزود: آن زمان ما گفتیم ممکن است در این عرصه نگرانی نباشد ولی می‌توان بر آن غلبه کرد و آن را به استخدام درآورد. در حقیقت نباید مانند برخی افراد بگوییم که این عرصه را باید به دست تقدیر گذاشت و سیلی راه افتاده و باید صبر کرد که چه می‌شود، در این میحط تبادل اطلاعات اندیشه و خبر وجود دارد که در انتقال پیام و قدرت پیام‌رسانی به غیر از ابزار رسانه‌ای در تولید پیام مشکلی نداشتیم، رسانه‌های متکی بر فضایمجازی در جبهه انقلاب اسلامی فرسنگ‌ها جلوتر از رقبای خود می‌تواند حرکت کند و این امر زمینه‌ای برای یاری رسانده به سایر بخشهاست که می‌توانند برای آبادانی سایر بخش‌ها در حوزه رسانه و فرهنگ و هنر اقدام کرده و از تجربیات آن بهره برد.

وی ادامه داد: بنده از نزدیک وقتی این نمایشگاه را مشاهده کردم برایم سوالها و ادعاهایی که برایم مطرح بود اثبات شد؛ هیچ چیز به اندازه حضور در این نمایشگاه و تماشای ابداع‌ها باعث نمی‌شود که ابهامات ذهنی و پرسش‌های هر فرد پاسخ داده شود. اگر هیچ بهره‌ای عاید نشد با حضور در این نمایشگاه می‌توانیم احساس کنیم که ما کم نیستیم بلکه بسیاری هستیم که دارایی‌های بس یاری داشته و توانمندی‌هایمان بسیار بوده و از شماره خارج است. در واقع می‌توانیم چشم در چشم هم انداخته و مسیری برای آینده بسازیم.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه از جنس تشریفاتی نیست در واقع مانند نمایشگاه‌های دیگر که از روی عادت برگزار می‌شود و آن را تحمل می‌کنیم نیست این نمایشگاه مصداق همان قرارگاه‌هایی است قرارگاهایی که برای کارهای بزرگ صورت یم‌گیرد.

وی افزود: مشکلی وجود ندارد که ما شاهد غضت دشمنان اسلام و کج‌اندیشان در این زمینه باشیم. در وقاع این را نباید یک خسارت بدانیم چرا که با وجود این عرصه ممکن است صداهایی از این سو و آن سو بلند شود اظهار ناراحتی کنند و خدایی ناکرده برچسب کار غیرقانونی بزنند در حقیقت آنها نمی‌توانند این کار را انجام داده و به حرفهای بین‌بنیان خود از این نوع تکیه کنند.

وی بیان کرد: در کنار این همه حرفهای بی‌ربط به انقلاب اسلامی ما باید اجازه دهیم که افرادی با تفکر انقلابی به میدان بیایند و جرات کنند که در مقابل دروغ بایستند؛ ما کشوری با سرافرازی و شرف هستیم که باید اجازه داد افرادی با اندیشه‌های و تفکرات انقلابی حرف بزنند و افراد دیگر جرات نکنند که به دروغ خود را معرف یکنند که در این زمینه هر روز شاهد کدهای بسیاری هستیم.

وی ادامه داد: مهر دموکراسی لیبرال مربوط به آمریکا و برخی کشورهای دیگر که شریک آنها هستد بوده که امروز برجسته‌ترین جنایت‌ها از سرپنجه این ارفراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می|‌گیرد.

ما از مسئولان کشوری و دستگاه‌های رسمی و اجرایی تقاضا داریم که از این جامعه دفاع کرده و کسانی که در راه خدا حرکت می‌کنند را حمایت و دشمنان آنها را به زانو درآوریم. به شما نوید می‌دهم که کار رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گسترش خواهد یافت و ما در سالهای آینده با ورود بیشتر و آوازه فراتری  مواجه خواهیم شد،؛ در فضای مجازی از جنس یارگیری در فضاهایدیگر صحبت نمی‌شود در واقع در این فضا افراد موسس یک مکتب جدید انسانی در دنیا شده و به دروغ اسم انسان‌گرایی رابر روی خود نمی‌گذارند

وی ادامه داد: خدای ناکرده نباید شکلک برخی از کارهای دسته چندم بچه مکتبی‌های غرب را تکرار کنیم. چرا که جهان منتظر پیامی از جنس این موضوع نیست بلکه به دنبال گزاره‌های حقیقی متاثر ازتفکر امام و اندیشه‌های الهی است.

صفار هرندی بیان کرد: امیدواریم قدر این کار را بدانیم و افرادی که گفته‌اند فاصله‌ای میان هنر ارزشی و غیرارزشی نمی‌گذاریم تقاضا داریم این هنرمندان را در سلسله هنرمندان دیگر به حساب آورده و تبعیض قائل نشویم.

وی افزود: امروز اتهام ویژه‌خواری به برخی از حزب‌اللهی‌ها زده می‌شود که این انگ است؛ آنها در این عرصه وارد شده و باید به اندازه دیگران تحویل گرفته شوندن چرا که آنها با ایمان و قناعت به این صحنه آمدند.

صفار هرندی  ادامه داد با تهدید و فشار آنها از دور خارج نمی‌شوند مگر اینکه از عقیدشان دست بردارند که آن زمان هم مساوی کسانی می‌شوند که دست از اعتقاد خود برداشته‌اند.

وی افزود: در محیط اعتقادی و وفاداری به ارزش‌ها ما هیچ احساس غربت و خلاء نخواهیم کرد و همه چیز بر وفق مراد خواهد بود، در این دومین نمایشگاه که برگزار شده است کارهای پیشرفته صورت خواهد گرفت و ما کار آماتور نخواهیم داشت بلکه کار حرفه‌ای است ولی نباید دچار خوشیفتگی شویم چرا که آنچه به دست آورده‌ایم نعمت و محبت خداست که باید از آن سپاسگزار باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon