فواد معصوم: جنایتکاران فاجعه مسجد مصعب بن عمیر دیالی باید محاکمه شوند

فواد معصوم: جنایتکاران فاجعه مسجد مصعب بن عمیر دیالی باید محاکمه شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور عراق با محکوم کردن فاجعه مسجد مصعب بن عمیر دیالی خواستار تحقیق دقیق و عادلانه درباره این حادثه و محاکمه جنایتکاران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل گروه خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، "فؤاد معصوم" روز شنبه حادثه مسجد "مصعب بن عمیر" در دیالی را "جنایتی فجیع" توصیف کرده و تاکید کرد که این جنایت بدون تحقیق دقیق و عادلانه و محاسبه جنایت کاران رها نخواهد شد.

وی همچنین از همه خواست تا خویشتنداری کرده تا توطئه کسانی که به دنبال ایجاد فتنه بین فرزندان ملت هستند خنثی شود.

در حمله تروریستی دیروز به این مسجد در منطقه دیالی عراق 70 نمازگزار عراقی کشته شدند.

وی طی بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: با تاسف و ناراحتی زیاد از حمله مجرمانه‌ای که به مسجد مصب بن عمیر در روستای الزرکوش شرق شهر بعقوبه روی داد، مطلع شدیم. در این حادثه ده‌ها نفر از نمازگذاران بی گناه، عصر جمعه کشته شدند.

معصوم اضافه کرد: ما اصرار داریم که این جنایت فجیع بدون تحقیق دقیق و عادلانه و دستیابی به جنایتکاران و محاکمه قانونی آنها رها نخواهد شد.

فؤاد معصوم همچنین خواستار بالاترین میزان خویشتنداری و برخورد حکیمانه و مسئولانه  در رفتار و گفتار شد تا توطئه مجرمان و تروریست‌ها و کسانی که در پشت آنها ایستاده و در تلاش برای ایجاد فتنه در میان فرزندان ملت است، خنثی شود.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که این حادثه تاسف آورد در شرایط بسیار حساسی روی می‌دهد که طی آن به دنبال تحقق اجماع ملی و وحدت صف در برابر تروریست‌ها هستیم.

موج حملات تروریستی در عراق در حالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور رایزنی با گروههای سیاسی عراق را برای تشکیل کابینه آغاز کرده است و انتظار می رود تا روز دوشنبه اعضای کابینه جدید معرفی شوند.

از سوی دیگر دولت عراق عملیات نظامی خود را برای بیرون راندن عناصر تروریستی از مناطق تحت کنترل این گروهک در استان نینوا و صلاح الدین ادامه می دهد. عملیات نظامی این کشور در الانبار نیز برای مقابله با تروریست‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان