تماس تلفنی بان کی مون با نتانیاهو

تماس تلفنی بان کی مون با نتانیاهو

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل سازمان ملل در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواست به آرامش بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواست به آرامش بازگردد.

در این گفت‌وگو مسائل مربوط به بحران غزه بحث شد و دو طرف لازم دانستند تا طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به مذاکرات آتش بس تحت نظارت مصر بازگردند.

بان‌کی‌مون در این گفت‌وگو تصریح کرد که سازمان ملل آماده است تا درصورت توافق بر سر آتش بس در غزه از آن حمایت کند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست تا به آرامش بازگشته و وی را  تشویق کرد تا در جهت تسهیل تلاش‌های مصر برای رسیدن به آتش بس گام‌های مفید بردارد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در 47 روز تجاوز اسرائیل به غزه 2103 نفر شهید و 10660 نفر دیگر زخمی شدند که بسیاری از آنها کودک و زن هستند.

همچنین رژیم صهیونیستی در حملات زمینی، هوایی و دریایی خود به نوار غزه هزاران فلسطینی را آواره کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در تجاوزات گسترده خود مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها را نیز هدف قرار می‌دهد.

وزارت خارجه مصر امروز از دو طرف اسرائیلی و فلسطینی درخواست کرد تا با پذیرش آتش‌بس نامحدود بار دگیر به مذاکرات آتش‌بس در غزه بازگردند.

دو طرف تا به حال سه آتش بس 72 ساعته، یک آتش بس 5 روزه و یک آتش بس 24 ساعته اعلام کرده‌اند که تمامی این آتش بس‌ها برای رسیدن به توافق با شکست مواجه شده است.

در آخرین آتش‌بس 24 ساعته جنگنده‌های اسرائیلی به غزه حمله کردند و به بهانه شلیک موشک از غزه به فلسطین آتش بس را نقض کردند.

به دنبال این اقدام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هیئت مذاکره کننده اسرائیل درخواست کرد تا از قاهره باز گردند و شکست مذاکرات آتش بس را اعلام کرد.

در مقابل، حماس با اعلام اینکه از شلیک موشک بی اطلاع بوده است تاکید کرد که اسرائیل قصد دارد مذاکرات آتش‌بس را به شکست بکشاند.

پیش از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد که طرح آتش‌بس مصر تنها گزینه روی میز برای گفتگو در خصوص آتش بس طولانی مدت در نوار غزه است.

وی همچنین اظهار کرد: امیدواریم که گفتگو‌های آتش بس با اسرائیل در قاهره برای متوقف کردن جنگ در نوار غزه مجدداً از سر گرفته شود.

از زمان شروع حملات اسرائیل به نوار غزه بنا به گفته ارتش اسرائیل 69 تن از صهیونیست ها کشته شده اند که حماس این تعداد را بیش از 160 تن اعلام کرده است.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان