دلمشغولی های سیاست خارجی نباید دولت را از توجه به مسائل فرهنگی غافل کند

دلمشغولی های سیاست خارجی نباید دولت را از توجه به مسائل فرهنگی غافل کند

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دلمشغولی های سیاسی و سیاست خارجه نباید دولت را از توجه به مسائل فرهنگی غافل کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران درخصوص رسانه‌های دیجیتال و فضای سایبری اظهار داشت: به نظر بنده شناخت این امکانات و تحولاتی که در فناوری رخ داده و استفاده از آن در جهت حفظ انقلاب و خنثی کردن توطئه‌هایی که دشمن با استفاده از فضای مجازی می‌خواهد انجام دهد، موثر است. در واقع باید برنامه مشترک همه این باشد که این فناوری گسترش یابد و با یکدیگر دلبستگی و همراهی داشته باشیم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وحدتی که باید بین مجلس و دولت وجود داشته باشد، حاکم است، با وجود اینکه ما شاهد استیضاح فرجی دانا بوده و اختلاف نظری بین مجلس و دولت وجود داشت، گفت: شما می‌خواهید وحدت بین مجلس و دولت بیشتر شود یا فاصله بیفتد؛ در یک جاهایی اختلاف نظر وجود دارد و در جاهای دیگر وحدت نظر حاکم است. در واقع نه خیلی سیاه سیاه و نه خیلی سفید سفید است. در حقیقت ما برخی اختلاف نظرها را تایید می‌کنیم.

حدادعادل بیان کرد: در دولت فعلی اکنون کار وزیر بهداشت تایید کرده و آن را کمک می‌کنیم و در برخی جاها نقد وجود دارد که آن را نیز می‌پذیریم؛ باید با همین روش جلو رفته و به‌طور کلی ما وضعیت را خوب می‌دانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اقدام اخیر آقای روحانی در خصوص استیضاح وزیر به جا بود چرا که مطرح کردند که حق قانونی مجلس است و گله‌ای نداریم و مانع اختلاف شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای نجفی که اکنون سرپرست شده‌اند، شبه‌ معاند هستند و این مسئولیت را می‌توانند برعهده بگیرند، گفت: سرپرستی تنها یک ماه است و موقتی بوده است تصور این است که آقای روحانی نزدیک‌ترین فرد را در اطراف خود آقای نجفی دید و در این شرایط وزارتخانه را با این کارش از بی سرپرستی دور کرد. نگرانی ما بیشتر بر این است که فردی که می‌خواهد به صورت درازمدت مسئولیت این وزارتخانه را برعهده گیرد، کیست؟

حدادعادل ادامه داد: این موضوعی که مطرح می‌کنید که نجفی شبه‌معاند است، بنده تصور نمی‌کنم که به این شکل باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در خصوص نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بیان کرد: این نمایشگاه قابل توجه بوده و تنوع و ابتکارهای بسیاری در آن حاکم است که به صورت انقلابی و دینی اقدام کرده و ترکیب فناوری‌های جدید را در آن شاهد هستیم . در حقیقت این نمایشگاه نشان می‌دهد که ما در انقلاب اسلامی نیروهای مومن منفعل نیستند بلکه سعی می‌کنند ابتکار عمل داشته و اقدامی مفید انجام دهند. 

وی ادامه داد: هیچ قومی نمی‌تواند با صبر پیروز شود؛ امیرالمومنین (ع) فرموده‌اند اینکه مردم بنشیند و صبر کنند تا دشمن به دروازه شهر برسد و بعد دفاع کنند باید بگویم حتما شکست خواهند خورد. بنده حس می‌کنم نیروهای جوان دانشگاهی و متخصص صحبت امیرالمومنین (ع) را که در نهج‌البلاغه مطرح کردند جدی گرفته و قبل از اینکه فضای مجازی بر آنها مسلط شود در این عرصه مسلط شده و غیرت به خرج داه‌اند.

حدادعادل در خصوص شورای فیلترینگ فضای مجازی گفت: ما در این زمینه دغدغه داریم و تاکید می‌کنیم که شورای فضای مجازی وجود داشته باشد که البته مقام معظم رهبری آن را تشکیل داده‌اند و این شورا از جایگاه بالایی برخوردار است و می‌تواند در ساماندهی فضای مجازی کمک باشد.

وی ادامه داد: دولت آقای روحانی این شورا را باید فعال کند؛ ظرفیت قانونی برای این شورا وجود دارد که می‌تواند فضای مجازی را در کشور ساماندهی کرده و در این اتاق فکر موضوعات فضای مجازی را بررسی شود.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متاسفانه احساس می‌کنیم نسبت به شورای عالی فضای مجازی بی‌مهری شده است.

حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کارهای فرهنگی دولت آقای روحانی همه قابل انتقاد است، گفت: نمی‌شود همه کارهای فرهنگی دولت فعلی را قابل انتقاد دانست بلکه می‌توان اظهارامیدواری نیز در این زمینه داشته باشیم؛ نباید دلمشغولی‌های سیاسی و موضوعات سیاست خارجی و ژنو باعث شود که از مسائل فرهنگی غافل بمانیم که البته توصیه مقام معظم رهبری با توجه به نامگذاری امسال بسیار مهم و موثر است چرا که ایشان این موضوع را پیش‌بینی کرده‌اند که مبادا دلمشغوله‌های سیاسی و سیاست خارجه دولت را از توجه به موضوعات فرهنگی دور کنند.

انتهای پیام/

اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon