توقف ساخت مستندی درباره امام خمینی(ره) به دلیل کمبود منابع مالی

توقف ساخت مستندی درباره امام خمینی(ره) به دلیل کمبود منابع مالی

خبرگزاری تسنیم: دهشیری، کارگردان مستند «ایران سبز» گفت: مستند «چشم ها دوخته به او» درباره‌ی عکس‌های امام خمینی(ره) و حضور آنها در منازل مردم است. می‌خواستیم این مستند در ۱۳ قسمت تولید شود اما به دلیل کمبود منابع مالی، ادامه ساخت را متوقف کردیم.

محمدرضا دهشیری، کارگردان مستند «ایران سبز» در  گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از توقف ساخت دو مستند خود بعد از انجام مراحل تحقیق، به دلیل کمبود منابع مالی خبر داد.

دهشیری درباره‌ی مستند اول گفت: مستند «چشم ها دوخته به او» درباره‌ی عکس‌های امام خمینی(ره) و حضور این عکس‌ها در منازل مردم است. در حقیقت حضور همین قاب عکس ایشان در منازل بسیاری از مردم نشان دهنده‌ی اعتقاد مردم به ایشان، حتی از سال‌های قبل از انقلاب است. برای مثال آیت الله شیخ مجتبی قزوینی، روحانی مشهدی با قرار دادن عکس امام در خانه‌شان در سال‌های قبل از انقلاب و بعد از آن به مردم می‌فهماند که از امام تبعیت کنند و با این کار خود جریان انقلابی به راه می‌اندازد. در حقیقت همین عکس امام توانست فضای انقلابی را در میان مردم ایجاد کند. علمای بسیاری بودند که با عکس امام راه خودشان را پیدا کردند و این راه را به مردم نشان دادند.

وی ادامه داد : تحقیقات این مستند را از سال 92 آغاز کردیم. در جریان تحقیقات فهمیدیم که این موضوع گسترده‌تر هم می تواند باشد. در ادامه بسیاری از عکاسان دهه 40 را پیدا کردیم . طبق قرار با صداو سیما مرکز خراسان، این مستند می توانست در 13 قسمت تولید شود اما به دلیل کمبود منابع مالی تهیه کننده، ادامه ساخت را متوقف کردیم . اما امیدواریم که بتوانیم این مستند را دوباره آغاز کنیم.

دهشیری به مستند دوم خود به نام «حماسه‌های شهر بهشت» اشاره کرد و گفت: این مستند روایتگر حال و هوای مردم شهر مشهد در زمان دفاع مقدس است. ما همیشه اتفاقات جنگ را در مناطق جنگی دنبال می‌کنیم اما در این مستند می‌خواهیم حوادث جنگ را در این شهر ببینیم. اعزام نیرو به مناطق جنگی، جمع آوری کمک‌های مردمی و درگیری منافقان در شهر مشهد موضوعاتی هستند که هر کدام می‌توانند بررسی شوند .

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات این مستند خیلی وقت پیش به اتمام رسید. این مستند نیز برای مرکز خراسان و در 26 قسمت ساخته میشود اما اکنون به دلیل مشکل مالی نتوانستیم وارد مرحله فیلمبرداری شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران