نشست سازمان‌های غیر دولتی به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود


نشست سازمان‌های غیر دولتی به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر اجرایی همایش و نشست سازمان های غیر دولتی ایران در اردبیل، گفت: با همکاری شورای هماهنگی همایش های سازمان های غیر دولتی ایران و مؤسسه توانمندسازی فرهیخته نهمین نشست سازمان های غیر دولتی کشور به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

بهمن درخشنده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: این نشسست روزهای یازدهم تا سیزدهم شهریورماه در مجتمع توریستی کوثر و با مشارکت موسسه توانمندسازی فرهیخته، شورای هماهنگی همایش های سازمان‌های غیر دولتی ایران، استانداری اردبیل، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور سمن های فعال ایران برگزار می شود.

وی موضوع نشست ها را با مشارکت 300 سازمان غیر دولتی یادآور شد و گفت: بر اساس نتایج این نظر سنجی‌ها از بین 12 محور مورد نظر 2 عنوان برای موضوع نشست نهم تعیین شده است که شامل تأثیرگذاری سازمان های غیر دولتی در فرآیند توسعه پایدار و شناسایی و معرفی تجارب موفق و برنامه های مؤثر سمن ها است.

دبیر اجرایی همایش و نشست سازمان های غیر دولتی ایران با برشمردن اهداف این همایش، بیان کرد: بررسی تخصصی ابعاد و حوزه های تأثیرگذاری سازمان های غیر دولتی در توسعه، بررسی سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام و ظرفیت های سازمان های غیر دولتی در تحقق اهداف و ارزیابی سطح عملگرایی در سازمان های غیر دولتی و تجارت موفق آن ها در پرداختن به چالش جامعه است.

درخشنده تصریح کرد: زمینه سازی برای ترویج فعالیت داوطلبانه در قالب سازمان های غیر دولتی و رشد و تعالی آن در جامعه به همراه افزایش سطح تعامل بین سازمان های غیر دولتی و سازمان های بین المللی و نهادهای مورد هدف و مدنظر است.

وی گفت: در این برنامه بیش از 200 نفر از نمایندگان سازمان های غیر دولتی و نهادهای مختلف و رسانه های جمعی حضور دارند که از سراسر کشور و با رعایت سهمیه استانی و توازن موجود فعالیت از حوزه های مختلف زنان، جوانان، زیست محیطی، اجتماعی و خیریه دعوت شده اند.

دبیر اجرایی همایش و نشست سازمان های غیر دولتی ایران تشکیل کیمته علمی این همایش را یادآور شد و افزود: با هدف بررسی تخصصی محورهای همایش کارشناسانی از نهادهای دولتی، علمی و بین المللی از جمله وزارت کشور، تعاون کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، حفاظت محیط زیست، بهزیسیتی، مرکز زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، شورا و شهرداری و اتاق های بازرگانی دعوت شده تا در قاب این کیمته نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

درخشنده بیان کرد: در روز اول گزارش کمیته علمی  قالب پانل های مختلف اعم از تبیین سیاست ها و برنامه های دستگاه های دولتی در حوزه سازمان های غیر دولتی انجام می شود.

وی از برگزاری 3 کارگاه تخصصی به صورت موازی در زمینه محورهای نشست و تهیه سند پایانی نشست در روز دوم خبر داد و گفت: در روز سوم نیز ارائه گزارش کارگاه های تخصصی و پخش پانل دوم را با معرفی تجارت موفق سازمان های غیر دولتی شاهد می شویم.

دبیر اجرایی همایش و نشست سازمان های غیر دولتی ایران افزود: قرار است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و قائم مقام وزیر کشور و مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت کشور در این همایش حضور پیدا کرده و سخنرانی کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon