وزیر علوم پیشنهادی هرچه سریعتر باید به مجلس معرفی شود


وزیر علوم پیشنهادی هرچه سریعتر باید به مجلس معرفی شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها شایسته است که دانشگاه‌ها با وزیر و نه سرپرست وزارت علوم اداره شود و نمایندگان معاون پارلمانی رئیس جمهور پیغام دادند که مجلس در این باره با دولت همکاری می‌کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به سرپرستی محمد علی نجفی بر وزارت علوم، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم تا در همه مراحل تصمیم گیری رئیس جمهور برای معرفی فرد دارای شرایط به مجلس برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراهی، همدلی و هم فکری خود را به وی نشان دهیم.

وی بیان کرد: ما نمایندگان مجلس به دنبال این هستیم که کمک کنیم تا در اسرع وقت وزیر تعیین شده و مجلس همراهی می‌کند تا فرد دارای صلاحیت بر کرسی وزارت بنشیند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصور ما این بوده تا در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها شایسته است که دانشگاه‌ها با وزیر و نه سرپرست وزارت علوم اداره شود، به همین سبب به معاون پارلمانی رئیس جمهور پیغام دادیم که آمادگی مجلس جهت همراهی با دولت به رئیس جمهور نیز اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تصور من این است که اگر دیدگاه‌ها و مزاج مجلس درباره آموزش عالی به نحوشایسته از طرف ریاست محترم جمهوری مورد توجه قرار گیرد و فردی که دارای صلاحیت‌های لازم باشد به مجلس معرفی شود، مجلس نیز به سرعت کمک کرده تا وزرات علوم سامان یابد.

مقتدایی با بیان اینکه باید بخش کند شده روند رشد علمی کشور را به سرعت جبران کنیم، افزود: وزارت علوم کارهای بر زمین مانده زیادی داشته و باید همه موانع پیش پای وزارت علوم را برداریم تا رشد علمی کشور حفظ شود هرگونه کوتاهی می‌تواند به کند شدن روند رشد علمی کشور بیانجامد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon