پاک‌آئین: ۳۵ زندانی ایرانی به‌زودی از جمهوری آذربایجان منتقل می‌شوند


پاک‌آئین: 35 زندانی ایرانی به‌زودی از جمهوری آذربایجان منتقل می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ایران ۲۰۰ زندانی محبوس در جمهوری آذربایجان دارد، گفت: از این تعداد ۶۰ نفر به ایران منتقل شده‌اند و به زودی ۳۵ نفر دیگر از زندانیان ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، محسن پاک آیین ظهر امروز در بازدید از شهر مرزی آستارا در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 200 زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان مبحوس هستند، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 60 نفر به ایران منتقل شده‌اند و در آینده نزدیک 35 نفر از زندانیان ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور منتقل می‌شوند.

وی از شهروندان ایرانی خواست هنگام سفر به کشور جمهوری آذربایجان از به همراه داشتن قرص‌های حاوی کدئین خود داری کنند و افزود: این قرص‌ها به دلیل وجود کدئین به عنوان مواد مخدر محسوب شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایرانی در مرز فراهم می‌کند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه توسعه روابط تجاری بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان بسیار حائز اهمیت است، گفت: جمهوری آذربایجان در زمینه مصالح ساختمانی، تاسیسات ساختمانی، میوه، سبزیجات، صیفی‌جات و برنج گیلانی علاقمند به توسعه روابط با ایران است.

پاک آیین موقعیت گیلان را در تقویت ارتباط بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان مهم ارزیابی و تصریح کرد: جمهوری آذربایجان با چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و مازندران همسایه است و قصد گسترش روابط از این طریق را دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان به دلیل اینکه مردم این کشور آذری زبان هستند تمایل بیشتری در برقراری ارتباط با استان‌های آذری زبان ایران دارند، خاطرنشان کرد: گیلان ظرفیت خوبی در این بخش دارد و باید در فرصت ایجاد شده که با حضور رسانه‌های جمهوری آذربایجان در 28 شهریور ماه فراهم می‌شود شهرهای آذری زبان و ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی خود را به مردمان این کشور معرفی کند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان درباره صدور روادید بین دو کشور، گفت: گردشگران و تجار جمهوری آذربایجان مشکل صدور روادید به ایران روبه رو نیستند.

پاک آیین افزود: براساس امضای یادداشت تفاهم‌نامه دو رئیس جمهور مقرر شد از منطقه نخجوان و در دو مرز پلدشت و جلفا در مبدا ورودی به جمهوری آذربایجان ویزا برای گردشگران ایرانی صادر و پس از آن برای مرزهای بیله‌سوار و آستارا هم تعمیم یابد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon