استیضاح وزیر نیرو در اولویت کار مجلس نیست


استیضاح وزیر نیرو در اولویت کار مجلس نیست

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آب، خاک و کشاورزی مجلس گفت: استیضاح وزیر نیرو در دستور کار مجلس نیست و تاکنون این استیضاح اعلام وثوق نشده است.

حجت الاسلام حبیب برومند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: نمایندگان مجلس مشکل خاصی با وزیر نیرو ندارند و اگر سؤالی نیز در مورد وضعیت کم آبی و مدیریت منابع آب مطرح می شود تقصیر آن بر گردن وزیر نیرو نیست چرا که شرایط اقلیمی کشور و خشکسالی رخ داده سبب شده آب پشت سدهای ما به پایین ترین حد برسد.

وی گفت: ما با دعوت از وزیر نیرو به کمیسیون آب، خاک و کشاورزی سعی کریم تا توضیحات و صحبت های او را بشنویم و بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون از اظهارات وی قانع شدم و این واقعیت را قبول کردم که نباید به دنبال احداث سدهای جدید به خاطر منابع محدود آبی باشیم.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی تذکر جدی خود را به وزیر اقتصاد در تاخیر و تعلل برای راه اندازی گمرک اصلاندوز را بیان کرد و افزود: در سفر اخیر هیئت اجرایی و پارلمانی به باکو در یکی از بندهای پروتکل امضا شده موضوع گمرک اصلاندوز و ضرورت بازگشایی آن مطرح شده و قرار است در سفر روزهای آینده کرباسچیان به عنوان معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان گمرک کشور در این زمینه تدبیر لازم انجام شود.

گمرک اصلاندوز آماده بازگشایی است

برومند تصریح کرد: تمام مقدمات بازگشایی گمرک اصلاندوز انجام شده و حتی کارکنان این گمرک که در سایر گمرکات فعال هستد آماده حضور در محل کار خود با بازگشایی گمرک اصلاندوز هستند.

وی خسارت 200 میلیارد تومانی خشکسالی را به بخش کشاورزی بیله سورا به ویژه در اراضی دیم یادآور شد و گفت: وضعیت خشکسالی خسارت بسیار زیادی را به بخش کشاورزی وارد کرده به طوری که در سطح کشور 300 روستا در فلات مرکزی به دلیل کم آبی به شهرها مهاجرت کرده اند و آبرسانی سیار به بیش از 5 هزار و 200 روستا در این کشور انجام می ود.

عضو کمیسیون آب، خاک و کشاورزی مجلس افزود: پیش بینی شده است تا سه سال آینده 80 درصد روستاهای بخش مرکزی ایران و استان های خشک و نیمه خشک تخریب شده و خالی از سکنه باشد.

برومند بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور مجوز لازم برای تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد، راه اندازی گمرک اصلاندوز و نهایی شدن الحاق منطقه تجاری ارس به پارس آباد و بیله سوار مصوب شده است.

استخراج نفت مغان مطالعه می شود

وی در مورد نفت مغان نیز افزود: قرار است قرارگاه خاتم الانبیا دکل حفاری های خود را در این منطقه دائر کند تا بعد از حفر 4 حلقه چاه و رسیدن به سنگ مخزن با فناوری های جدید ظرفیت استخراج و اکتشاف نفت در سنگ بستر مورد ارزیابی قرار گرفته و در این زمینه دقت نظر خاص انجام شود.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس در مورد منطقه آزاد تجاری در پارس آباد و بیله سورا، بیان کرد: با سفر هوایی ترکان به منطقه، محدوده 30 هزار هکتاری تعیین شده، که شکل بخش هایی از اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار است که کاربری های آن به ویژه احداث تاسیسات مربوط به که تبادلات تجاری و گمرکی در داخل گمرک بیله سورا اجرایی شده و همه مردم شمال استان از ثمرات این منطقه آزاد تجاری که دارای مزیت های مختلف است استفاده می کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon