شریفی: ذوب‌آهنی‌ها گفتند ضعیفم و به سپاهان آمدم/ آرزویم حضور در لالیگا است

شریفی: ذوب‌آهنی‌ها گفتند ضعیفم و به سپاهان آمدم/ آرزویم حضور در لالیگا است

خبرگزاری تسنیم: مهاجم جوان تیم فوتبال سپاهان گفت: زمانی که در ذوب‌آهن بازی می‌کردم آنها به من گفتند از نظر بدنی ضعیف هستم و به همین دلیل به سپاهان آمدم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، به گفته خیلی از کارشناسان پدیده فصل گذشته لیگ برتر مهاجم جوان سپاهان بود که خیلی زود خودش را چهره کرد و حتی به اردوی تیم ملی دعوت شد. مهدی شریفی که با 21 سال سن در لباس سپاهان و در لیگ برتر سیزدهم درخشید، این فصل می‌خواهد درخشش خود را ادامه دهد تا دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شود.

مهدی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم از آغاز فوتبالش تا رویاپردازی‌هایی که برای لژیونر شدن دارد صحبت کرد. مهاجم جوان سپاهانی‌ها دوست دارد بعد از قهرمانی با این تیم راهی لیگ‌های اروپایی شود و هدفش هم حضور در لالیگای اسپانیاست.

تسنیم: فوتبالت را از کجا آغاز کردی و چگونه به سپاهان رسیدی و پدیده این تیم شدی؟

از نونهالان و رده سنی زیر چهارده سال تا نوجوانان در تیم ذوب‌آهن بودم. آن موقع مربیانم می‌گفتند که جسته ضعیفی دارم و به لحاظ فیزیکی ضعیف هستم و به همین دلیل من را نخواستند. همان موقع سپاهان مرا می‌خواست اما ذوب‌آهنی‌ها رضایت‌نامه‌ام را ندادند که مجبور شدم یک سال بیرون بنشینم تا بازیکن آزاد شوم. در این یک سال با سپاهانی‌ها تمرین می‌کردم تا از شرایط آمادگی دور نمانم و بعد از پیوستن به سپاهان راهی تیم زیر 23 سال سپاهان نوین شدم. سال خوبی داشتیم و تیم هم خوب بود اما متاسفانه به جایی نرسیدیم.

تسنیم: یعنی با ناکامی روبرو شدی؟

ناکامی که نه اما سال خوبی در سپاهان نوین نداشتیم. فصل بعد بنا به دلایلی به تیم امیدهای سپاهان رفتم و با آقای زاغه‌نژاد که این فصل به کادر آقای کرانچار هم اضافه شده سال فوق‌العاده خوبی را داشتم و توانستم در رده امیدها آقای گل کشور شوم. سال بعد که کرانچار به سپاهان آمده بود به تمرینات تیم بزرگسالان آمدم و تجربه بسیار خوبی برای ما بود.

در کنار بزرگان تیم و خلعتبری هم که آن سال به تیم ما ضافه شده بود تمرین کردم تا کسب تجربه کنم. بعد از یک فصل تمرین در کنار بزرگسالان دوباره سهمیه امید به حساب می‌آمدم که در آن سال هم برای امیدها بازی می‌کردم و هم در تیم بزرگسالان حاضر می‌شدم. خداراشکر از نیم فصل دوم فصل گذشته نیز به صورت ثابت وارد ترکیب شدم.

تسنیم: اضافه شدنت به ترکیب بزرگسالان به خواست خود کرانچار بود یا جزو مواردی است که باشگاه ملزم می‌کند تا کادرفنی از بازیکنان جوان استفاده کند؟

باشگاه سپاهان سیستم خاصی دارد. آنها چند سال است که برنامه دارند بهترین‌های تیم‌های پایه خود را به تیم بزرگسالان اضافه کنند و این کار بیشتر از زمان آقای رحیمی در سپاهان باب شد. سپاهانی‌ها به این نتیجه رسیدند که می‌توان از بازیکنان جوان در کنار بزرگسالان استفاده کرد، این کار جواب داد و خدارا شکر من هم با همین برنامه به تیم بزرگسالان راه پیدا کردم.

تسنیم: سال گذشته درخشش خیلی خوبی داشتی و به تیم ملی هم رسیدی. به نظرت پدیده لیگ برتر سیزدهم بودی؟

کارشناسان که انتخاب‌شان این نبود و من را پدیده ندانستند اما خیلی‌ها گفتند مهدی شریفی پدیده فصل گذشته بود. فکر می‌کنم می‌توانستم به عنوان پدیده لیگ انتخاب شوم اما این موضوع اهمیتی ندارد، چرا که مسائل مهمتری در فوتبال وجود دارد که باید به آنها برسم.

تسنیم: با شرایطی که داری آینده‌ات را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

در حال حاضر 22 سال سن دارم. هر کسی برای آینده‌اش اهدافی دارد اما همه چیز دست خداست و اگر او نخواهد هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. اهدافم فعلاً کوتاه مدت است و تصمیم دارم این فصل با سپاهان بدرخشم تا بتوانیم به قهرمانی هر دو جام برسیم. بعد از آن هم اگر قرار باشد برای آینده فوتبالی من اتفاقی رخ دهد و خدا بخواهد، لژیونر خواهم شد و مطمئناً این اتفاق رخ می‌دهد.

تسنیم: در فوتبال ایران ستاره‌هایی بودند که در سن و سال تو در لیگ هم درخشیدند اما بعد از آن کسی از آنها چیزی ندید و نشنید. مهدی شریفی هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد یا به آن ستاره‌ها نگاه کرده تا درس عبرتی بگیرد و این اتفاقات برای او نیفتد.

من به آن ستاره‌ها که آمدند و بعد افول کردند نگاه نکرده‌ام، به ستاره‌هایی نگاه کرده‌ام که آمدند و پیشرفت کردند. در تیم خودمان بازیکنان بزرگ زیادی داریم که در جوانی ستاره بودند و هنوز هم بزرگ هستند. محرم نویدکیا، هادی عقیلی، محمدرضا خلعتبری، احسان حاج‌صفی، رحمان احمدی و ... بازیکنانی بودند که همیشه روند رو به جلویی داشتند و من به این دسته از بازیکنان نگاه می‌کنم تا ببینم چه زندگی و تفکری داشتند که به اینجا رسیدند تا من هم مانند آنها قدم بردارم و پیشرفت کنم.

تسنیم: به لژیونر شدنت هم اشاره کردی. هدفی که برای لژیونر شدن داری بلند مدت است تا به یک تیم خوب بروی یا هر پیشنهادی که برسد به آن پاسخ مثبت می‌دهی؟

همه چیز دست خداست. اکنون با سپاهان قرارداد دارم و مطمئناً با نظر مدیریت باشگاه تصمیم‌گیری خواهم کرد. اگر می‌خواستم این فصل هم پیشنهاد اروپایی داشتم که  لژیونر شوم اما دوست داشتم در سپاهان بمانم و حداقل اگر می‌خواهم بروم با قهرمانی این تیم را ترک کنم. امیدوارم این فصل قهرمانی هر دو جام را بگیریم و به آسیا برویم. دوست دارم برای لژیونر شدن برنامه بلند مدتی داشته باشم.

تسنیم: برای خودت رویا پردازی هم می‌کنی که در کدام لیگ یا تیم بازی کنی؟

خودم بیشتر دوست دارم در لالیگای اسپانیا بازی کنم. مطمئناً هر بازیکنی دوست دارد در بزرگترین تیم‌های اروپایی بازی کند و با این شرایط لیگ‌ها چندان مطرح نیست. البته فعلاً به این مسائل فکر نمی‌کنم و تمرکزم را روی سپاهان گذاشته‌ام و امیدوارم با این تیم موفق باشم و قهرمان شویم.

تسنیم: در صحبت‌هایت فقط از قهرمانی سپاهان صحبت می‌کنی. چقدر به قهرمانی در این فصل امید داری؟

خیلی زود است که بخواهیم احساسی فکر کنیم و از حالا بگوییم ما قهرمانیم و من فقط درباره اهداف‌مان صحبت می‌کنم. نباید غرور تیم ما را بگیرد و امیدوارم روندمان بهتر شود و ادامه پیدا کند. صددرصد هدف سپاهان قهرمانی در این فصل است و امیدوارم به هدف‌مان برسیم.

تسنیم: این فصل به آقای گلی لیگ فکر می‌کنی؟

پیش از اینکه لیگ شروع شود تمام فکر و ذکرم آقای گلی در این فصل بود و می‌خواستم آنقدر تلاش کنم که به این عنوان برسم، اما لیگ که شروع شد اهمیت این موضوع برایم کمتر شده است. در تیمی بازی می‌کنیم که این مسائل و گل زدن اهمیتی ندارد و در این چند بازی هم این را نشان داده‌ایم. فرقی ندارد که مهدی شریفی گل بزند یا محمدرضا خلعتبری، پریرا، سوکای و بازیکنان دیگر. برای تیم ما موفقیت سپاهان اهمیت دارد. حتی موقعیتی که 70 درصد باشد را پاس می‌دهیم و تا موقعیتی صددرصد نشود یا مجبور نباشیم؛ توپ را به سمت دروازه نمی‌زنیم. امیدوارم همین شرایط ادامه داشته باشد و بتوانیم نتیجه بگیریم و در کنار این موضوع هم اگر شد آقای گل شوم.

تسنیم: فکر می‌کنی با جوانگرایی در تیم ملی دوباره این شانس را داشته باشی که به اردوها دعوت شوی؟

پیش از جام جهانی کی‌روش لطف داشت که من را به تیم ملی دعوت کرد. تلاشم را بیشتر خواهم کرد تا دوباره به آرزویم که رسیدن به پیراهن تیم ملی است برسم.

تسنیم: با وجود بازیکنانی چون قوچان‌نژاد، جهانبخش، آزمون و ... کار سختی هم برای دعوت شدن به تیم ملی داری!

رقابت در هیچ کجا آسان نیست. در سپاهان هم کار من برای رقابت کردن سخت است اما نباید به رقبا نگاه کرد، چون جا برای همه هست و هر کسی باید تلاش کند تا جای خودش را بگیرد نه اینکه بخواهد جای کسی را بگیرد. کار خودم را انجام می‌دهم تا جای خودم را بگیرم و به تمام رقبایم هم احترام می‌گذارم و امیدوارم با تلاشی که انجام می‌دهم در کنار آنها به تیم ملی دعوت شوم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon