رشته‌های بخش کشاورزی و شیلات به دانشگاه پیام‌نور گلستان افزوده می‌شود


رشته‌های بخش کشاورزی و شیلات به دانشگاه پیام‌نور گلستان افزوده می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: با توجه به پتانسیل و شرایط استان گلستان تلاش داریم تا رشته‌های کشاورزی و کشاورزی بیوتکنولوژی و شیلات را به رشته‌های دانشگاه پیام نور استان گلستان اضافه کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، قربان شهریاری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: هم اکنون رشته هایی مانند مدیریت بازرگانی در دانشگاه علی آبادکتول، شیمی با گرایش فیزیک در گرگان، روانشناسی در گرگان و کتابداری در بندرترکمن در حال پیگیری و اضافه شدن به رشته های این دانشگاه است.

وی افزود: جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور به دو روش فراگیر و از طریق سازمان سنجش انجام می شود.

شهریاری با اشاره به دیگر اهداف این دانشگاه تصریح کرد: توسعه ظرفیت آموزش های الکترونیکی، رادیویی و تلویزیونی در سطح استان گلستان، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در واحدها و همچنین توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی از دیگر اهداف دانشگاه پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با بیان اینکه 25 درصد از دانشجویان استان گلستان در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند، گفت: هم اکنون حدود 18 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

شهریاری با اشاره به تعداد اعضای هیئت علمی در این دانشگاه اظهار کرد: هم اکنون این دانشگاه دارای 61 عضو هیئت علمی و هزار استاد مدعو از دیگر استان ها است.

وی گفت: یکی از اهداف این دانشگاه حذف کاغذ و الکترونیکی کردن آزمون های  دانشجوی است که در هر آزمون  حدود 150 نفر به صورت همزمان در امتحان شرکت می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان افزود: افزایش فضای آموزشی در سطح استان گلستان از دیگر اهدافی است که در نظر داریم تا از فضاهای تکمیلی به جای فضاهای استیجاری استفاده کنیم.

شهریاری از ایجاد مرکز رشد در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در استان گلستان این است که بتوانیم با ایجاد این مرکز پژوهش ها را به سمت فناوری و اشتغال سوق دهیم.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت افزود: برگزاری نمایشگاه و ایستگاه صلواتی, سرکشی به خانواده های شهداء  و برگزاری نشست مطبوعاتی از برنامه‌های هفته دولت است.

شهریاری تصریح کرد: پروژه سوله بندر ترکمن با 1700 متر زیر بنا از پروژه های مهم در استان گلستان است و همچنین دیگر پروژه‌های این دانشگاه تا 98 درصد پیشرفت داشته که تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon