۲ شرط اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان بدهکار

2 شرط اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان بدهکار

خبرگزاری تسنیم: معاون امور صنایع وزیر صنعت تعیین تکلیف بدهی بانکی با پرداخت بخشی از تسهیلات و توافق با بانک درباره میزان و نحوه پرداخت تسهیلات مطابق برنامه جریان نقدینگی واحدهای تولیدی را دو شرط اعطای وام به تولیدکنندگان بدهکار اعلام کرد.

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره تدبیر دولت برای حل مشکل پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی بدهکار، اظهار داشت: باید بدهکاران اگر توان بازپرداخت ندارند، بدهی خود را تعیین تکلیف کنند، برای تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی هم راهکارهای مختلف و علمی وجود دارد، به‌عنوان نمونه تولیدکنندگان می‌توانند با پرداخت بخشی از بدهی و یا بخشودگی جرایم براساس امکان سنجی آنها از سوی بانک‌ها نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اصولاً پرداخت تسهیلات باید دو قاعده را طی کند تا امکان داشته باشد، افزود: نخست متقاضیان باید بدهی تعیین تکلیف نشده نداشته باشند، دوم آنکه بانک و واحد تولیدی درباره میزان و چگونگی ارائه تسهیلات مطابق برنامه جریان نقدینگی واحدها به توافق رسیده باشند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت در پاسخ به این پرسش که تکلیف واحدهایی که امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود را ندارند چه خواهد شد، گفت: به هر حال واحدهای تولیدی باید برنامه‌ای برای بازپرداخت تسهیلات داشته باشند، در غیر این صورت باید از روشهایی برای احیای نقدینگی خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه سهامداران واحدهای تولیدی می‌توانند نقدینگی مجدد تزریق کنند یا صاحبان صنایع اموال مازاد خود را به فروش برسانند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته وزارت صنعت هم جلسات مختلفی را با واحدهای تولیدی و بانک‌ها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات برگزار می‌کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه