۸ پروژه کشاورزی شهرستان بیجار به بهره‌برداری رسید


8 پروژه کشاورزی شهرستان بیجار به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی بیجار گفت: بهره برداری از این ۸ پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۶۴ میلیون تومان و به منظور تامین آب باغات کشاورزی شهرستان بیجار انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، رحمت الله عفیفی صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان پروژه انتقال آب روستای خسرو آباد و 7 روستای دیگر که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد،اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه تامین آب کشاورزی باغات موجود در روستای خسرو آباد و بهینه سازی مصرف آب شهرستان بیجار است.

وی از افتتاح 7 پروژه بخش کشاورزی در ارتباط با تامین آب روستاهای شهرستان بیجار خبر داد و گفت:  بهره برداری از این 8 پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 364 میلیون تومان و به منظور تامین آب باغات کشاورزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار ایجاد بند انحرافی در بستر رودخانه و کانال انتقال آب در سمت چپ و سمت راست آن را از مزایای انتقال آب روستای خسرو آباد برشمرد و خاطر نشان کرد: کانال انتقال آب در سمت چپ به طول 400 متر و در سمت راست به طول 2 کیلومتر و به صورت مقطع ذوزنقه ای است.

وی با تاکید بر منحرف کردن مسیر سیل به صورت دیوار ساحلی به عنوان یکی از ویژگی های کانال انتقال آب تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین محصول باغات روستای خسرو آباد انگور است، تامین آب محصول با توجه به افزایش خشکسالی، یکی از سیاست های جهاد کشاورزی شهرستان بیجار است.

عفیفی از باغ های انگور روستای خسرو آباد به عنوان ذخایر ژنتیکی در شهرستان بیجار نام برد و افزود: عمر این باغ ها بیش از 80 سال است و دارای 18 نوع انگور مرغوب هستند و اگر برای آب رسانی و محافظت از آنها تدابیری اتخاذ نشود، خسارات جبران ناپذیری به بدنه کشاورزی این روستا وارد می آید.

وی از تامین آب باغات روستاهای حسن آباد، چالاب، خسرو آباد، سیدان، دار غیاث و پیرتاج با همکاری فرماندار و مساعدت نماینده مردم بیجار در مجلس خبر داد و گفت: اولویت بخش کشاورزی، نگهداری این باغ ها در شرایط خشکسالی است و اگر بخواهیم انتقال آب روستای خسرو آباد به صورت کامل به بهره برداری برسد، نیاز به احداث کانال انتقال آب به طول 4 کیلومتر دیگر در این روستا است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار ایجاد بند انحرافی را از مشکل ترین کارهای صورت گرفته در دل مسیر انتقال آب روستای خسرو آباد برشمرد و خاطر نشان کرد: 85 درصد اعتبار آبیاری تحت فشار 8 پروژه کشاورزی از محل اعتبارات تملک دارایی استان تامین شده است و 15 درصد مابقی را متقاضی پرداخت کرده است.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار از سوی مسئولان شهرستان برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی دیگر روستاهای شهرستان شد.

احداث 250 متر خط فشار متوسط، یک دستگاه پست 160 کیلو ولت آمپر، 50 متر خط فشار ضعیف زمینی و احداث 230 متر خط فشار ضعیف هوایی با اعتباری بالغ بر 695 میلیون ریال از دیگر پروژه های افتتاحی در شهرستان بیجار در دومین روز از هفته دولت بود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon