رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد مسائل اقتصادی بنیاد شهید پیگیری شود

رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد مسائل اقتصادی بنیاد شهید پیگیری شود

خبرگزاری تسنیم:نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید،معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاددر جلسه معارفه سفاهن مدیرکل بررسی‌های اقتصادی بنیاد شهید گفت: خواسته ما با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به مسائل اقتصادی بنیاد شهید، رسیدگی به این مسائل بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سوم شهریورماه 93 جلسه‌ معارفه مدیرکل بررسی‌های اقتصادی بنیاد شهید افشین سفاهن با حضور حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید حجت‌الاسلام حسنی قائم‌مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین و مدیران واحدهای اقتصادی بنیاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهیدی در این مراسم با اشاره به مسائل اقتصادی بنیادشهید گفت: ما در اساسنامه بنیاد 3 یا 4 ماده در رابطه با مسائل اقتصادی و نظارت بر امور اقتصادی داریم که این نشان از اهمیت امور اقتصادی در بنیاد است. من از زمانی که  به بنیاد شهید آمدم نسبت به امور اقتصادی بنیاد اطلاعات کسب کردم، شاید حدود 3 یا 4 ماه فقط با دوستان دیدار داشتم تا با مسائل آشنا شوم. برنامه‌هایی تنظیم کردیم، ایده‌هایمان را گفتیم تا با بعضی‌ سازمان‌ها به مسائل مختلف ورود پیدا کنیم. از طرفی معاونت اقتصادی یا حوزه اقتصادی خود بنیاد آن طور که می‌خواستیم شکل نگرفته بود و اشکالاتی داشت، خواسته ما در این زمینه با توجه به رهنمودهای رهبری نسبت به مسائل اقتصادی بنیاد رسیدگی به این مسائل بود. 

وی افزود: در مورد پیشنهاداتمان با آقایان مسئول صحبت کرده و برنامه‌ریزی کردیم. منتها آنچه می‌خواستیم حاصل نشد، به فکر افتادیم در طرح برنامه حوزه معاونت یا حوزه اداره کل به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در دو کار که می‌بایست اجرایی شود، گام برداریم. یکی ارزیابی فعالیت‌ها در سازمان‌های اقتصادی و دیگری ایده‌پردازی و ارائه کارهای تحول‌زا بود. جلسات داخلی داشتیم و در حوزه‌های اقتصادی برنامه ریزی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید در بنیاد فردی کار را به دست بگیرد که این دو خواسته را پیاده کند. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران با اشاره به مباحث مربوط به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ و موضوع اقتصاد مقاومتی شروع شد نیاز بود نسبت به سازمان‌های اقتصادی نیز ورود پیدا کنیم تا تدابیر مقام معظم رهبری در این باره محقق شود. بر این مبنا روی افراد فکر کردیم که چه کسی می‌تواند آشنا به کار باشد و خواسته‌های ما را در امور اقتصادی اجرایی کند.  دکتر سفاهن که از قبل هم همکاری‌های زیادی با بنیاد شهید داشته و از جامعه ایثارگر است انتخاب کردیم و ایشان امروز به عنوان مشاور من و مدیرکل امور اقتصادی منصوب شده و رسما کارشان را شروع می‌کنند. 

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به بررسی در مورد ساختارهای حوزه‌های اقتصادی گفت: در زمینه ساختارها باید آنهایی که نیاز به تجدیدنظر دارند را بررسی کرده و برای ارزیابی فعالیت‌ها نیاز است حداقل هر 6 ماه یک بار به حوزه ریاست گزارش داده شود. بحث نظارت هم با حوزه نمایندگی ولی فقیه هم و آقای حسنی آن را انجام می‌دهند. هدف‌مان در بنیاد آن است که مقداری تحول به وجود آوریم و گام‌های بزرگتری برداریم. تقویت و گسترش ابزارهای نظارتی باید در برنامه‌های شما باشد و در راستای بهترسازی و تحقق اجرای سیاست‌های برنامه 5 ساله فعالیت کنیم. 

وی با اشاره به وظایف مدیرکل بررسی‌های اقتصادی بنیاد شهید خطاب به سفاهن گفت: ما در سازمان اقتصادی مسائل فراموش شده‌ای داریم که باید روی آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.  باید وضع اموال بلاتکلیف بنیاد روشن شود و شما آن را اعلام کنید. سازمان‌های اقتصادی ما نیز باید ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگر و کارآفرینی را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهند. طرح تکاک شروع شده و کارهایی هم انجام شده است ولی باید برای طرح‌های بزرگ اقدام شود. امروز شاهد گام‌های مثبتی در موضوعات بانک و بیمه هستیم و حالا باید نسبت به توسعه کمی و کیفی کارهایی انجام داد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: جلسات هیئت امنا و هیئت مدیره‌ها حداقل سالی یک بار تشکیل شود و تصمیماتی که سال قبل گرفته شده پیگیری و اجرایی شود. ما یکسری مطالبات از افراد و طرف قرارداد خود داریم که تاکنون به خوبی دنبال نشده است و حتما باید آن را پیگیری کرد. با توجه به اینکه یکی از سیاست‌هایمان تعامل با همه است توجه کنید که در رأس تعاملات تعامل با مجلس مدنظر ماست. نمایندگان مجلس گاهی در مورد زمین، واحد اقتصادی یا کارخانه‌ای مکاتباتی دارند و درخواست‌ها و پیشنهاداتی مطرح می‌کنند که به حوزه معاونت پارلمانی مربوط می‌شود اینها نیاز به پاسخ دارد. در رابطه با جذب نیروها نیز سعی خود را می‌کنیم تا جذب حتی‌الامکان از ایثارگران باشد و کمتر از نیروهای دیگر استفاده شود. از همه دوستان انتظار دارم همکاری خوبی با آقای سفاهن داشته باشند.

در این جلسه برخی از مدیران اقتصادی بنیاد شهید نیز پیشنهاداتی را به سفاهن در زمینه مدیریت امور مطرح کردند و سپس سفاهن طی سخنان کوتاهی قول مساعد داد که در کمترین زمان بیشترین مطالبات را به انجام برساند.

سپس حکم مسئولیت سفاهن توسط حجت الاسلام شهیدی در پایان جلسه به وی اعطا شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران