طرح جامع اکتشاف و استخراج معادن در اردبیل اجرا می‌شود


طرح جامع اکتشاف و استخراج معادن در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با نظر مساعد هیئت دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است طرح جامع استخراج و اکتشاف معادن در اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

سیدحامد عاملی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: واگذاری های معدن در استان اردبیل اغلب بر پایه ظرفیت های افراد حقیقی و حقوقی انجام شده و به هیچ وجه مسائل مطرح شده در حوزه رانت و یا برخی سوگیری ها در این زمینه مد نظر قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد:‌ ما در سفر هفته گذشته رئیس جمهور و وزرا به اردبیل طرح مطالعاتی خود را در بخش معدن ارائه کردیم  و از شخص وزیر خواستیم تا خلا علمی و تحقیقاتی را از معادن استان با پژوهش های دامنه دار برطرف شود تا با هدف توسعه معدن برنامه ریزیی های منسجم در دستور کار قرار گیرد.

عاملی گفت:‌ ما در استان اردبیل برخوردار از معادن غنی هستیم و باید با یک نگاه علمی و کارشناسی طرح ها مورد اجرا و بهره برداری قرار گیرند چرا که بی هدف در این زمینه نمی توان برنامه ریزی خاصی را انجام داد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل در مورد برآیند مطالعات معدنی استان بیان کرد: این مطالعات نشان می دهد که رگه های معدن فلزی نظیر سرب، روی، آهن، مس، طلا و کرومیت در استان اردبیل وجود دارد که بعد از تکمیل شدن مطالعات می توان در موررد ذخایر آن اظهار نظر کرد.

وی افزود:‌ با این وجود این و اینکه عیار هر رگه از معادن فلزی مشخص و معین می شود و قابلیت ها در این زمینه معلوم می شود نباید از ادامه مطالعات اکتشاف و استخراج معادن غفلت کرده و یا در این زمینه دچار برخی رویه های غلط و بی سرانجام گذشته شد.

عاملی با بیان اینکه تکمیل شدن این مطالعات به شکل جامع به 5 سال زمان نیاز دارد، گفت: پیش بینی می کنیم بهره برداری از معادن استان تحول قابل توجهی را در اقتصاد منطقه به وجود آورد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: معدن می تواند گردش مالی 300 میلیارد تومانی را به دنبال داشته باشد و در کنار آن اسباب اشتغال مولد را نیز فراهم آورد.

وی با تشریح اینکه برنامه های معدنی نیازمند بازنگری است و مشارکت طرح های پراکنده در این حوزه سازماندهی شوند، افزود: اگر پرداخت بیش از حد مجاز انجام شود ما با افراد خاطی برخورد جدی می کنیم.

عاملی از تدوین طرح جامع در حوزه صنعت و مولفه های آن نیز خبر داد و گفت:‌ آن چه که در این زمینه مهم و ضروری به نظر می رسد توجه به صنایع مادر و تخصصی و کلانی است که در این سفر به آن تاکید شد اما ما نیز اجرای این طرح توسعه صنعتی و اقتصادی را در استان به جد دنبال می کنیم و خواستار تحقق زمینه های مثبت و سازنده آن هستیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon