شمار حفاری‌های غیرمجاز در گلستان کاهش یافته است


شمار حفاری‌های غیرمجاز در گلستان کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: دستگاه‌های حفاری غیر مجاز در اراضی روستای قوشکرپی شهرستان علی‌آباد کتول استان گلستان کشف و ضبط شد.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار کرد: در این روزها به علت افت شدید آب سفره های زیرزمینی، انگیزه برای حفاری های غیرمجاز نیز افزایش یافته و این سبب شده نظارت عوامل بازرسی این اداره به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی افزود:افزایش نظارت ها سبب شده  این حفاری ها در سال جاری کاهش چشمگیری یافته است

حیدریان تصریح کرد:  با توجه به بحران آبی که در استان گلستان وجود دارد باید با همکاری دستگاه های قضایی همواره باید با حفر چاه های غیرمجاز برخورد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین از افتتاح و کلنگ زنی 18 طرح به مناسبت هفته دولت در استان گلستان خبر داد.

حیدریان افزود: این شرکت 11 پروژه را آماده افتتاح و 7 پروژه را آماده کلنگ زنی دارد که بیش از 160 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای آنها صورت گرفته است.

وی گفت: این پروژه ها در قالب طرح های تامین و عرضه آب و مهندسی رودخانه ها و سواحل، از اعتبارات استانی و ملی، افتتاح و کلنگ زنی می شود.

حیدریان تصریح کرد: در هفته دولت از پروژه های ساماندهی رودخانه مینودشت در روستای گدایجه، یک حلقه چاه و خط انتقال در شهر کردکوی، 3 حلقه چاه و خط انتقال در شهر بندرترکمن، سه حلقه چاه در منطقه فاضل‌آباد و والش‌آباد گرگان، یک حلقه چاه در منطقه ایگدر گنبدکاووس، عملیات لایروبی و ساماندهی زهکش های یساقی و دنگلان در کردکوی،لایروبی و ساماندهی زهکش گمیشان، لایروبی و ساماندهی رودخانه کبودوال و کانال انتقال آب حاجی کلاته در علی آباد کتول، لایروبی و ساماندهی رودخانه سیاه جوی در رامیان، لایروبی کانال اصلی و مجاری آبی گالیکش و لایروبی و ساماندهی رودخانه قره سو در آق قلا با اعتبار بیش از 70 میلیارد ریال بهره برداری می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین گفت: عملیات اجرایی خطوط جمع‌آوری و انتقال  آب و احداث اتاقک 3 حلقه چاه در شهرستان کردکوی، اجرای عملیات خط انتقال آب از چشمه آق‌سو به مخزن 5 هزار مترمکعبی و اجرای خط انتقال اضطراری منطقه کوسه کلاله،  احداث ایستگاه پمپاژ صوفی شیخ انصاری و خط انتقال آب و برق در کلاله، پوشش بتنی کانال انتقال آب نهرسنگی و آیش دیوان در رامیان، ترمیم سد انحرافی بازگیر و کانال انتقال آب در مینودشت پروژه هایی است که با هزینه حدود 90 میلیارد ریال در هفته دولت عملیات ساخت آن آغاز می شود.

وی افزود:این پروژه ها در شهرستان های گرگان، گنبد کاووس، علی آباد کتول، آق قلا، گمیشان، گالیکش،کردکوی، بندرترکمن، کلاله، مینودشت و رامیان اجرا می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon