مسکو: تشکیل دولت دموکراتیک در لیبی به بن بست رسیده است

مسکو: تشکیل دولت دموکراتیک در لیبی به بن بست رسیده است

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوضاع لیبی همچنان بحرانی است و دستگاه‌های دولتی که بعد از انقلاب این کشور تشکیل شده بودند، فرو پاشیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع لیبی همچنان بحرانی است و دستگاه‌های دولتی که بعد از انقلاب این کشور تشکیل شده بودند، فروپاشیده‌اند و درگیری‌های نظامی در شرق و غرب این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که بعد از اعلام عدم مشروعیت پارلمان جدید از سوی کنگره ملی سابق این کشور که «عمر الحاسی» را به جای «عبد الله ثنی» به نخست‌وزیری منصوب کرده است، ما شاهد این هستیم که در لیبی دو پارلمان و دو نخست‌وزیر در آن واحد وجود دارند و در عین حال هیچ یک، از امکانات لازم برای کنترل اوضاع کشور برخوردار نیستند.

روز گذشته کنگره ملی سابق لیبی عمر الحاسی را به عنوان نخست وزیر دولت نجات ملی این کشور انتخاب کرد.

چند روز پیش برخی از مناطق «طرابلس» پایتخت لیبی شاهد تظاهرات و راهپیمایی‌هایی بود که شرکت کنندگان در آن شعارهایی در حمایت از عملیات موسوم به «الکرامه» که «خلیفه خفتر» فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی  فرماندهی آن را بر عهده دارد، سر دادند.

معترضان همچنین ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی در شهرهای مختلف، خواستار توقف درگیری‌های شبه‌نظامیان مسلح شدند. آنها در شعارهای خود حمایت کامل خود را از مجلس نمایندگان لیبی در عبور از این مرحله بحرانی کشورشان اعلام کردند.

همزمان، تظاهرات دیگری نیز در شهرهای «مصراته»، «بنغازی»، «سبها» و «غریان» علیه عملیات «الکرامه» به فرماندهی خلیفه حفتر  و نیز آغاز به کار مجلس جدید،  برگزار شد.

معترضان اعلام کردند: درخواست پارلمان برای مداخله خارجی‌ها خیانت به خون شهدای17 فوریه است و خون شهدا پایمال نمی‌شود.

لیبی از چندماه گذشته تاکنون شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین شبه نظامیان و ارتش ملی وابسته به خلیفه حفتر است. در این درگیری‌ها ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

روز گذشته نیز نشست پنج کشور همسایه لیبی به منظور بررسی بحران این کشور در قاهره پایتخت مصر تشکیل شد.

وزیر خارجه لیبی در این نشست خواستار دخالت بین المللی اما غیرنظامی در کشورش شد.

انتهای پیام/ع1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان