دامنه تظاهرات ضددولتی در صنعا گسترش یافت/ تشدید تدابیر امنیتی برای سرکوب انقلابیون

دامنه تظاهرات ضددولتی در صنعا گسترش یافت/ تشدید تدابیر امنیتی برای سرکوب انقلابیون

خبرگزاری تسنیم: معترضان انقلابی یمن که با بی‌توجهی دولت صنعا در پاسخ دادن به مطالبتشان مواجه شده‌‌اند، دامنه تظاهرات خود را گسترش دادند، در حالی‌که وزارت کشور تدابیر امنیتی شدیدی برای سرکوب معترضان اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری «انصارالله» به نقل از منابع ویژه خود نوشت عناصر مسلحی که پوشش غیر نظامی دارند، در حال کندن گودال‌هایی داخل بوستان الثوره و ایجاد موانعی در آن دیده شده است. میدان محل تحصن معترضان که در آن چادرهایی نصب شده، واقع در نزدیکی میدان الثوره است.

به گفته این منابع، وزارت کشور یمن به اقدام عناصر مسلح در حفر گودال‌ها و ایجاد موانع نظارت دارد.

از سوی دیگر، بعد از آنکه دولت صنعا از پاسخگویی به مطالبات مردم معترض این کشور تعلل کرده، معترضان دامنه تظاهرات خود را گسترش دادند.

در همین راستا، تظاهرات مردمی، صبح امروز در استان «صعده» گسترش یافت و هزاران تن از ساکنان شهرستان‌های این استان شمالی از جمله «حیدان»، «ساقین»، «الملاحیط» و«رازح» با برگزاری تظاهراتی عظیم همبستگی کامل خود را با براداران خود مستقر در بوستان «الثوره» در صنعا اعلام کردند.

این تظاهرات کنندگان تأکید کردند در صورتی‌که دولت یمن به خواسته‌های مشروع معترضان پاسخ ندهد، برای حرکت به سمت صنعا، پایتخت و مشارکت در تظاهرات میلیونی این شهر آماده هستند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن تاکید بر پایبندی خود را به مطالبات عادلانه ملت از جمله برکناری دولت، لغو حدف یارانه‌های حامل سوخت و اجرای نتایج گفت‌وگوهای ملی، اعلام کردند مصمم هستند گزینه تکمیل انقلاب مشروع که فاسدان (دولتی) و مجریان آن را مضطرب می‌کند، ادامه دهند تا مردم یمن به آزادی کامل خود، کرامت خود و زندگی مناسب برسند.

تظاهرات کنندگان همچنین از ده کشور ناظر بر اجرای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس عدم مداخله در امور داخلی یمن و توقف حمایت از فاسدان دولت صنعا را خواستار شدند و تأکید کردند این‌گونه تعامل کشورها با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی در تضاد است و باید این کشورها با ملت یمن ابراز همبستگی کنند و حمایت خود را اراده آنها در دستیابی به آزادی و حقوق مشروعشان اعلام کنند.

 10کشور ناظر بر اجرای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌فارس که تظاهرات میلیونی معترضان یمنی را نادیده گرفته بودند، در نامه‌ای به رهبر گروه الحوثی از وی خواسته‌اند به آنچه خواست مردم یمن و قانون اساسی این کشور و نظام حاکم بر آن خوانده شد، احترام بگذارد.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان، بار دیگر همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام و جنایات و کشتارهای وحشیانه دشمن اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه را محکوم کردند. آنها همچنین با تأکید بر حمایت از گزینه مقاومت، تسلیم به دشمن اسرائیل و سازش با این رژیم را رد کردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان