پدرم همیشه مقام معظم رهبری را دعا می‌کرد / مردی که تمام قد "اخلاق" بود


پدرم همیشه مقام معظم رهبری را دعا می‌کرد / مردی که تمام قد "اخلاق" بود

خبرگزاری تسنیم: برادر شهیدان بارفروش(مظفر) گفت: پدرم هرگز علاقه‌ای به مطرح شدن نداشت و حتی چند سال پیش که می‌خواستند با مدال ایثار از وی تجلیل کنند، این حضور در این مراسم خودداری کرد.

احسان بارفروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهار کرد: پدرم دیروز عصر ساعت 19:22 از دنیا رفتند و ساعت 17 عصر امروز از سپاه کاشان تشییع می‌شود؛ متأسفانه سرطان پدرم از 2 ماه پیش بر ایشان قالب شده بود و در 10 روز آخر خیلی ایشان را کلافه کرده بود و در سن 82 سالگی به ملکوت اعلی می‌پیوندند.

برادر شهیدان بار فروش درباره دوران زندگی پدرش تصریح کرد: پدرم 12 فرزند داشتند و 8 پسر و 4 دختر بودند که 4 پسر ایشان در راه خدا شهید شدند؛ پدرم کارگر کارخانه بود و به دلیل جمعیت زیاد خانواده روزانه 16 ساعت در کارخانه‌ها کار طاقت‌فرسا انجام می‌داد تا با رزق حلال زندگی کند.

"پدرم در تربیت دینی انسان کم‌نظیری بود"

وی بیان کرد: پدرم در تربیت دینی انسان کم‌نظیری بود و خیلی نسبت به مسائل دین، توجه به قرآن و نماز تأکید می‌کرد؛ در عنایت به مسائل ارزشی و انقلاب هرگز زبان به شکوه نگشود و هرگز خودش را مطرح نکرد.

"ماجرای خودداری پدر شهیدان بارفروش از دریافت مدال ایثار"

بارفروش درباره خاطره‌ای از پدرش بیان کرد: 12 سال پیش که می‌خواستند در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی به وی مدال ایثار بدهند، ایشان قبول نکرد که در این مراسم حاضر شود و مادرم به تنهایی در این مراسم حاضر شدند و از دست آقای خاتمی مدال ایثار گرفتند.

وی درباره ویژگی‌های شخصیتی پدرش بیان کرد: نسبت به خانواده مهربانی ویژه‌ای داشت و در همسرداری و توجه به خانواده یک مرد اخلاقی، زحمت‌کش، بی‌نهایت مهربان نسبت به همه بود.

"پدرم همیشه مقام معظم رهبری را دعا می‌کرد"

برادر شهیدان بارفروش تصریح کرد: ایشان نسبت به مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای داشت و همیشه ایشان را دعا می‌کرد؛ حتی دو جمعه پیش که آیت‌الله نمازی، به عنوان نماینده مقام معظم رهبری به عیادت ایشان در منزل آمده بودند، روی تخت بیماری به ایشان گفت خدا شماها را حفظ کند که به درد اسلام می‌خورید.

"خاطره اظهار علاقه و دیدار مرحوم بارفروش با مقام معظم رهبری"

وی با اشاره به خاطره دیدار این پدر شهید با رهبر معظم انقلاب گفت: سالی که مقام معظم رهبری به صورت خاص به کاشان تشریف آوردند، پدر من در فرودگاه به استقبال ایشان رفته بودند و عکس برادرانم در دستانشان بود و همانطور که آقا رد می‌شوند، زمانیکه نگاهشان به عکس 4 شهید می‌خورد، به جلو می‌آیند و به پدرم می‌فرمایند آیا هر 4 فرزند، فرزند خودتان است؛ می‌گویند بله؛ بعد از آن آقا و ایشان را در بغل می‌گیرند و اظهار محبت می‌کنند.

بارفروش گفت: همان روز یک دیدار خصوصی در منزل آقای یثربی فراهم شد و من آنجا بودم و در منزل بودم که رهبر معظم انقلاب فرمودند چه توفیقی برای من است که برای دومین بار شما را می‌بینم؛ پدرم دست ایشان را بوسید و ایشان را دعا می‌کرد.

وی با اشاره به نگرانی این پدر شهید از اتفاقات رخ داده در کشور، بیان کرد: هر زمان که یک اتفاقی در کشور می‌افتاد، پدرم می‌گفت من فقط و فقط غصه‌دار فرزند زهرا(س) هستم که چقدر غصه می‌خورد و خیلی به این نکات توجه نشان می‌داد.

"وقتی یک پدر مانع فرزندانش برای حضور در جبهه نمی‌شود"

برادر شهیدان بارفروش درباره خاطراتش از دوران جنگ و حضور برادرانش در جبهه‌های جنگ گفت: من فرزند دوم خانواده هستم و همه داغ برادرانم را دیدم؛ پدرم هرگز مانع آن نمی‌شد که برادرانم راهی جبهه شوند؛ حتی جواد، برادرم، بعد از 30 روز از شهادت محسن، دیگر برادرم به شهادت رسید و در کربلای 5 وقتی شهید شد، مراسم هفتم و چهلم آنها در یک روز برگزار می‌شد.

وی بیان کرد: در آن دوران با وجود اینکه بسیار متأثر می‌شد و بسیار گریه می‌کرد، اما هرگز زبان به شکوه نمی‌گشود و فرزند سوم پدرم 16 ساله بود که در سال 67، دو سال بعد از شهادت آنها در تک فاو به شهادت رسید.

بارفروش در پایان خاطرنشان کرد: ایشان از مطرح شدن پرهیز داشت و واقعاً جایی ننشست و راجع به اینکه فرزندانش در راه خدا رفتند، حرف زده باشد و اگرچه مادرم در این باره صحبت کرده، اما پدرم هرگز در جایی از خودش حرفی نمی‌زد.

علی محمد بارفروش پدر چهار شهید محسن، جواد، علی اصغر و محمدرضا برفروش عصر روز گذشته در سن 82 سالگی براثر بیماری سرطان در بیمارستان خاتم الانبیا تهران درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان محسن و جواد بارفروش در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند. شهید علی اصغر سال 67 در تک دشمن و در منطقه فاو به شهادت رسید.

شهید محمدرضا بارفروش که در عملیات محرم جانباز 70 درصد شده بود درسال 76 حین مأموریت به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon