قلم زنی روی فولاد را در اسارت با سیم خاردار آموختم

قلم زنی روی فولاد را در اسارت با سیم خاردار آموختم

خبرگزاری تسنیم: آزاده جانباز حسین اکبری استاد قلم زنی روی فولاد در غرفه کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر گفت: افتخارم اینست که این کار قلم زنی روی فولاد را در زمانی که در اسارت رژیم بعث بودم یاد گرفتم. الان هم ۱۵ سال است که هنرجو پذیرفته وحمایت می‌کنم.

«کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر» در نخستین نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر حضور دارند. در این غرفه که آثار برجسته و منتخب هنرمندان جانباز و آزاده کشور به نمایش گذاشته شده است، برخی از جانبازان با حضور در غرفه در مورد صنایع دستی خود نیز صحبت‌های فراوانی دارند.

کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر میان 50 کشور مقام اول را به دست آورده‌اند/مردم در ترکیه از ما عکس حضرت آقا را تقاضا می‌کردند

مجید آریایی نژاد مسئول این غرفه، جانباز 35 درصد و مشاور فرهنگی هنری کارآفرینان برتر جنوب شرق تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از هنرهای به نمایش گذاشته شده گفت و افزود: محصولات دستی استاد احمدی جانباز و استاد معرق قرآنی، حسین اکبری آزاده و استاد قلم زنی روی فولاد و قلم زنی آبگینه کار خودم در این غرفه به نمایش گذاشته شده است. همچنین تولیدات بهداشتی هم کار یکی دیگر از دوستان جانباز 50 درصد است، که برای اولین بار در نمایشگاه شرکت کرده است.

وی افزود: ما با صنایع دستی خود در میان 50 کشور مقام اول را به دست آورده‌ایم.  در ترکیه  5 سال پشت سر هم در جشن مبارک رمضان کار آفرین برتر شدیم و مقام آسیایی هم آوردیم. اخیرا جشن رمضان در ترکیه بودیم که 48 کشور آنجا بود و آنجا هم از کار ما بسیار استقبال کردند. خوشبختانه ثابت کردیم که ایثارگران در جامعه هنوز در این زمینه‌ها کار می‌کنند. و توانستیم در بُعد فرهنگی هم کار کنیم. جالب است که مردم وقتی روحیه ما را در نمایشگاه‌های ترکیه و دیگر کشورها می‌دیدند در آنجا عکس حضرت آقا و مهر نماز از ما تقاضا می‌کردند. در طول یکماه چیزی در حدود 5 میلیون بازدید کننده داشتیم که مورد استقبال شدید تمام سفارتخانه‌ها قرار گرفت.

قلم زنی روی فولاد را در اسارت با سیم خاردار آموختم/15 سال است این کار را آموزش می‌دهم

آزاده جانباز حسین اکبری استاد قلم زنی روی فولاد ساکن شهرری است. او که آثارش در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: افتخارم اینست که این کار قلم زنی روی فولاد را در زمانی که در اسارت رژیم بعث بودم یاد گرفتم. الان هم افتخارم اینست که 15 سال است که هنرجو پذیرفته و حمایت می‌کنم و به عنوان کارآفرین برتر تهران و شهرری شناخته شده‌ام. ما در اسارت این کار را با خار سیم خاردار روی فولاد و قوطی‌هایی که پیدا می‌شد، انجام می‌دادیم.

وی افزود:استادمان آنجا «محمد کمیجانی» بود که در دوران اسارت به شهادت رسید و من به او قول دادم که در ایران این کار را ادامه دهم. کمیجانی قبل از اسارت به صورت مهارتی این کار را بلد بود و در دوران اسارت هم به ما یاد داد. به غیر از من محمد عرفانی بود که این کار را فراگرفت اما ایشان هم سال 84 از دنیا رفتند. ما دیدیم مجبوریم چند سالی را در اردوگاه‌ها به عنوان اسیر بگذرانیم. برای آنکه مشغول به کار مفیدی باشیم و فکرمان در اسارت خراب نشود، تصمیم گرفتیم با سختی‌های آنجا و بدون هیچ امکاناتی چنین هنری را یاد گرفته و انجام دهیم. الان 21 سال است که آزاد شده‌ام و در ایران وارد هیچ ارگانی نشده‌ام زیرا در تمام مدت همین کار را ادامه داده‌ام. شغلم اینست و 15 سال هم هست که این کار را به هنرجویان آموزش می‌دهم. ما این کارها را به کشورهای عربی عرضه می کنیم. من چند سال در دوبی و امارات غرفه زده‌ام و کارهای صنایع دستی من آنجا هم فروش رفته است.

نخستین نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر کشور  از دوم تا پنجم شهریور ماه هم زمان با هفته دولت مقابل مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برپا است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران