۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه تجاری نمین انجام می‌شود


1500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه تجاری نمین انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی، سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین با اعتبار ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۲ هزار نفر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش ظهر امروز در مراسم افتتاح گازرسانی به 13 روستای نمین در جمع اهالی خانقاه علیا اظهار کرد: مهمترین رویکرد دولت و مسئولان استانی بها دادن به امر اشتغال آن هم از طریق سرمایه گذاری های بخش خصوصی و غیردولتی است چرا که جوانان ما نباید چشم به استخدام های دولتی بدوزند.

وی با بیان اینکه امر اشتغال برای ما از اولویت خاصی برخوردار است که در استان اردبیل با توجه به ظرفیت های گردشگری، تجارت، صنعت و کشاورزی به راحتی این امر میسر است، گفت: اردبیل با قدمت 100 ساله در امر تجارت و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از جایگاه ممتاز در این حوزه برخوردار است اما به دلایل مختلف تجارت بین المللی در این استان محصور مانده است.

استاندار اردبیل از کلنگ زنی پروژه عظیم منطقه ویژه اقتصادی نمین در روزهای آینده خبر داد و افزود: بعد از 4 سال سرگردانی بالاخره شرکت بازرگانی شاهد قرار است در این مجموعه کلنگ زنی کرده و طرح خود را عملیاتی کند که به دلیل آماده نبودن طرح در سفر رئیس جمهور این کلنگ زنی به تأخیر افتاد اما با فنس کشی و آماده شدن طرح فاز به فاز این پروژه در زمینی به مساحت 6 هزار هکتار عملیاتی می‌شود.

خدابخش تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل علاوه بر این پروژه قرار است با 700 میلیارد تومان طرح راه آهن اردبیل-میانه، 545 میلیون دلار طرح پتروشیمی و اجرای طرح پایاب سدخداآفرین با پوشش 83 هزار هکتار اراضی دیم به آبی ظرفیت خوب تولیدی در این استان فراهم آید.

وی با اشاره به تولید ثروت و بها دادن به تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر از گندم و سیب زمینی اظهار کرد: لزومی ندارد ما سیب زمینی بیش از توان مصرف تولید کنیم تا در دست کشاورز مانده و با نازل ترین قیمت به فروش برسد در حالی که به ازای آن می توانیم زعفران و پسته بکاریم که با ارزش افزوده بالا می تواند زمینه اشتغال خوب را فراهم کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: ما در این مسئله دنبال توسعه کارآفرینی و ارزش افزوده بیشتر در امر تولید هستیم و در این حوزه از تلاش و جدیت دست بر نمی داریم.

خدابخش یکی از برکات سفر رئیس جمهور را به اردبیل تخصیص 100 درصدی اعتبارات برخلاف سال های گذشته برشمرد و گفت: در شان روستاییان ما نیست که تنها 1 ساعت از نعمت آب شرب برخوردار باشند.

استاندار اردبیل نگاه به روستاها را یک نگاه بنگاه محور و تولید محور دانست و افزود: اگر با این نگاه روستاها مورد توجه قرار گیرند به یقین از محرومیت خارج شده و زمینه اشتغال مولد نیز در همان مناطق محروم روستایی فراهم می‌آید.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon