شرکت‌های ایرانی برای تولید برق به بنین بیایند

شرکت‌های ایرانی برای تولید برق به بنین بیایند

خبرگزاری تسنیم: وزیر امورخارجه جمهوری بنین با بیان این درخواست که از شرکت‌های ایرانی می خواهیم برای سرمایه گذاری در تولید برق به بنین بیایند، گفت: تمامی مراحل امکان‌سنجی و مطالعه طرح تولید ۵۰ مگاوات برق در بنین توسط ایرانی ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نصیرو باکو (Nassirou Bako) - وزیر امور خارجه جمهوری بنین - در دهمین همایش بین‌المللی انرژی اظهار داشت: منابع بزرگ انرژی آفریقا فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری است در حالی که از این فرصت ها تاکنون استفاده چندانی نشده است.

وی افزود: وقتی صحبت از کشورهای آفریقایی به میان می‌آید، بالافاصله باید از منابع نفت و گاز نیز سخن گفت و اینکه در این کشورها میزان تولید انرژی با جمعیت آنها تناسبی ندارد.

باکو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش برق یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی است، گفت: وجود 50 کشور در حاشیه غربی آفریقا بازار بزرگی را برای انرژی ایجاد کرده است که اگر سرمایه‌گذاری مناسبی در این منطقه انجام شود، تمامی 50 کشور زیرپوشش این سرمایه‌گذاری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: جمهوری بنین به‌عنوان مرکز بازار انرژی آفریقا است و نیاز خود کشور بنین به انرژی برق در حدود 200 مگاوات است که 100 مگاوات را از کشور نیجریه وارد می‌کند.

این مقام مسئول در دولت بنین با بیان اینکه ما بر آن هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های آینده افزون‌بر تامین نیاز داخلی، به صادر کننده برق تبدیل شویم،
اذعان داشت: ظرفیت تولید انرژی در جمهوری بنین فقط پنج درصد است و این کشور به سرمایه‌گذاری کشورهای قدرتمندی همچون جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

باکو با بیان این درخواست که از شرکت‌های ایرانی می خواهیم برای سرمایه گذاری در تولید برق به بنین بیایند، افزود: هم‌اکنون ظرفیت تولید حدود 150 مگاوات برق در بنین وجود دارد و این کشور به‌عنوان یک کشور باثبات در آفریقا آمادگی خرید تضمینی انرژی تولیدشده در کشور را دارد.

وزیر امورخارجه جمهوری بنین تصریح کرد: برنامه توسعه ای کشورمان به دلیل کمبود تولید انرژی متوقف شده و نیاز جدی به افزایش تولید انرژی در بنین داریم.

وی افزود: در زمان کنونی تمامی زیرساخت‌های لازم برای تولید سیمان در این کشور مهیا است اما ما توان تامین انرژی و برق مورد نیاز ژنراتورهای این صنعت را نداریم.

باکو  از امضای موافقت‌نامه تولید 50 مگاوات برق با ایران خبر داد و افزود: تمامی مراحل امکان‌سنجی و مطالعه این طرح در بنین انجام شده است و ما امیدواریم به‌زودی شاهد حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور باشیم.

وزیر امورخارجه جمهوری بنین خاطرنشان کرد: ما برای تضمین رشد اقتصادی خود نیازمند توسعه بخش انرژی هستیم و تمامی تلاش خود را برای موفقیت شرکت‌های سرمایه‌گذار در کشور خود انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه