جشنواره الکترونیکی مقابله با جنگ نرم در کشور تدوین می‌شود


جشنواره الکترونیکی مقابله با جنگ نرم در کشور تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل رسانه سازمان تبلیغات اسلامی‌ کشور از برگزاری جشنواره وبلاگ‌های دینی و وبلاگ‌نویسان به صورت کشوری و استانی خبر داد و گفت: جشنواره الکترونیکی برای مقابله با جنگ نرم دشمن در ۱۴ موضوع تدوین و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی اسماعیلی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران گیلان در سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه رسالت اصلی و محوریت سازمان تبلیغات تبلیغ دین است، اظهار کرد: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد از طریق معاونت فرهنگی در قالب دو فعالیت اصلی و توافقی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی عظیمی از منابع اعتبار در قالب حمایت از استان‌ها در فعالیت توافقی و اصلی اختصاص می‌یابد، افزود: در سه حوزه برنامه‌ریزی مشغول هستیم که یکی از آنها برنامه‌ریزی اقشار تاثیرگذار شامل جوانان و بانوان است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: برنامه‌های خوبی در دست اجرا داریم که شامل تشکل‌های هسته‌های معرفتی و بوستان معرفت است و از سال 1385 بحث گفتمان دینی در مدارس آغاز شد که بسیار موفق است.

تحت پوشش قرار گرفتن 11 میلیون مخاطب در گفتمان دینی سراسر کشور

اسماعیلی افزود: 135 هزار گفتمان دینی در مدارس متوسطه کشور برگزار شد که هر گفتمان شامل هفت جلسه است و در آن به تمامی سئوالات دانش آموزان در هر زمینه‌ای پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه دو هزار و 500 استاد در سراسر کشور به دانش آموزان آموزش می‌دهند، تصریح کرد: در سه هزار مدرسه سراسر کشور در حوزه جوانان فعال می‌کنیم و تاکنون 11 میلیون مخاطب را پوشش داده‌ایم.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در این دوره‌ها به سه هزار سئوال مخاطبان پاسخ داده شد، خاطرنشان کرد: هرساله نیازهای استان‌ها کشف و بررسی می‌شود و اساتید مورد نیاز به آنها معرفی می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به دو سامانه پاسخگویی 7650 و 765077 ، گفت: این دو سامانه به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی برای پاسخگویی به سئوالات و شبهات مردم فعال است.

وی با بیان اینکه در حوزه دینی200 بانوی فرهیخته در کشور شناسایی شده‌اند، افزود: در آینده تشکل بانوان فرهیخته استان‌ها را در تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: در هر استان به تناسب خودش کارگروهی تشکیل شده و در جلسات مختلف در حوزه دینی فعالیت می‌کنند.

برگزاری گفتمان دینی در دانشگاه‌های پیام نور کشور

اسماعیلی با بیان اینکه در گذشته گفتمان دینی در مساجد برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: امروز آن را در مدارس و دبیرستان برگزار می‌کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نسل جوان باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با دانشگاه پیام نور، گفت: تا بتوانیم این روند را دانشگاه‌ها دنبال کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه جشنواره وبلاگ‌های دینی و وبلاگ‌نویسان در دو مقطع کشوری و استانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره الکترونیکی برای مقابله با جنگ دشمن با 12 تا 14 موضوع از جمله شعر،‌دلونشته و هنرهای تجسمی تدوین و اجرایی می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به پنج سیاست کلی در حوزه رسانه و فضای مجازی، گفت: استفاده هوشمند و ارتقا سواد رسانه‌ای، ایجاد شبکه‌های اجتماعی در مدارس تا پایان سال 93 ، ساماندهی و تولید در فضای مجازی و آنچه که مهم است یک فرصت ساماندهی و تولید محتوای اسلامی در فضای مجازی است.

31 سایت تبیان در کشور راه‌اندازی شد

وی نخستین گام این فعالیت‌ها را راه‌اندازی 31 سایت استانی تبیان در سراسر کشور بیان کرد و افزود: که خود سایت تبیان یک سایت پربیننده و رتبه 10 را دارد و 17 هزار مقاله در این سایت موجود است و یک تا یک و نیم میلیون بازدید کننده دارد.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سیاست ما ساماندهی سایت استانی تبیان و مدیریت تولید محتوا به صورت تخصصی است.

اسماعیلی با بیان اینکه 31 محور در این زمینه طراحی می‌شود و هر استان یک محور را به صورت تخصصی دنبال می‌کند، افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری قرارگاه جنگ نرم تشکیل شده و ما هم جزو اعضای در حال تلاش هستیم که فرمایش امام رخنه فرهنگی و نفوذ فرهنگی در اولویت رسوم فرهنگ جامعه است.

باید به صورت راهبردی در حوزه‌ جنگ نرم فعالیت کنیم

وی با بیان اینکه باید به صورت راهبردی در حوزه‌ جنگ نرم فعالیت کنیم و همه حوزه‌ها را جدی بگیریم، تصریح کرد: در این راستان باید پیشرفت دنیا را بررسی کنیم تا در مقطعی اقتدار نظامی در جهان مهم بود و بعد از آن تا سال 2012 توجه به اقتصاد مهم شد و از سال 2013 وارد اقتدار فرهنگی شدیم.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: در حالی که در سال 83 مقام معظم توجه به موقله فرهنگ را بیان کردند که اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و معنی پیام نورزی مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری در صنعت فرهنگی بوده که براساس آمار در این رابطه نرخ بازده دو و شش دهم برابر با بازده اقتصادی بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه باید اقتصاد و فرهنگ را شناخت و این جزو وظایف رسانه‌ها است، گفت: شامل همه آنچه که دنیا به عنوان صنعت خلاق و پیشرو نگاه می‌کند می‌شود و ضرورت در فضای رسانه‌ای و شکاف در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به سیاست کلان سازمان تبلیغات اسلامی و خاطرنشان کرد: بحث دبیرخانه نماز و احیای امر به معروف، حضور در جلسات نهادهای مختلف در زمینه عفاف و حجاب، تبلیغ وتوسعه آثار شهید مطهری از موارد مهم آن است.

تعامل هدفمند با رسانه ملی و مجازی کشور

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: فضای مجازی یک فرصت است که اگر خوب استفاده شود مثبت و اگر در آن درنگ شود یک تهدید به حساب می‌آید  تعامل هدفمند با رسانه ملی و تعامل با دستندرکاران رسانه‌های فضای مجازی جزو سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon