بزرگترین کارخانه تولید روکش MDF از نیشکر در شوشتر افتتاح شد


بزرگترین کارخانه تولید روکش MDF از نیشکر در شوشتر افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: بزرگترین شرکت تولید MDF از باگاس نیشکر با ظرفیت تولید منحصر به فرد، با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، امام جمعه و فرماندار شوشتر و مسئولان محلی در شوشتر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بزرگترین شرکت تولید MDF از باگاس نیشکر با ظرفیت تولید منحصر به فرد، با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان، امام جمعه  شوشتر و مسئولان محلی در شوشتر افتتاح شد. 

داریوش روحانی مدیر عامل شرکت لوح سبز جنوب وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: کارخانه روکش ملامینه MDF با سرمایه گذاری بالغ بر 112میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مجتمع کشت و صنعت امام خمینی(ره) در دومین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید که با افتتاح این کارخانه برای 30 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایران در سال گذشته سومین وارد کننده MDF  در جهان به میزان 763 هزار متر مکعب بوده است گفت: پنج کارخانه تولید MDF از چوب و یک کارخانه تولید MDF از باگاس نیشکر در ایران فعال هستند که بزرگترین کارخانه تولید MDF از باگاس نیشکر در جهان با ظرفیت نهایی 132 هزار متر مکعب در استان خوزستان فعال است و تلاش ما این است که واردات این محصول به کشور را با تولید داخل کاهش بدهیم.

مدیر عامل کارخانه MDF بیان کرد: در حال حاضر با تکمیل خط تولید و احداث خط روکش ملامینه علاوه بر ایجاد ارزش افزوده موجبات ایجاد تنوع در مصارف تخته صنعتی فشرده MDF با روکش های ملامینه در طرح ها و رنگ های مختلف ایجاد شد و این کارخانه با ظرفیت تولید 4000 تخته در روز از بزرگترین خطوط روکش ملامینه در کشور است.

روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ماده ارزشمند اولیه باگاس در استان خوزستان پتانسیل احداث صنایع سلولزی جدید از قبیل کارخانجات بعدی MDF،کاغذ و نئوپان وجود دارد و با احداث و فعالیت این واحد صنعتی موجبات علاقه سرمایه گذاران را جهت مشارکت در احداث کارخانجات MDF مشابه در سایر کشت و صنعت ها فراهم کرده است.

میدر عامل شرکت لوح سبز جنوب در پایان گفت: شرکت لوح سبز جنوب برای صدور محصولات خود به خارج کشور، خصوصا بازار عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس برنامه ریزی های لازم را در دست اجرا دارد.

کارخانه MDF در شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) در 35 کیلومتری جنوب شوشتر در منطقه شعیبیه قرار دارد.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon