نتانیاهو شکست سیاسی خود را امضا کرد/ ناظران اروپایی بر توافقنامه آتش‌بس نظارت می‌کنند

نتانیاهو شکست سیاسی خود را امضا کرد/ ناظران اروپایی بر توافقنامه آتش‌بس نظارت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: نماینده حماس در تهران در گفت‌وگو با تسنیم ضمن اشاره به این موضوع که نتانیاهو با قبول آتش‌بس شکست سیاسی خود را امضا کرد، گفت که ناظران اروپایی بر توافقنامه آتش‌بس نظارت خواهند کرد.

"خالد قدومی" نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم به بررسی ابعاد پیروزی مقاومت فلسطین بر اسرائیل پرداخت.

وی گفت: در آغاز می‌خواهم که به ملتمان در فلسطین و امت عربی و اسلامی تبریک بگویم. ملت فلسطین در طول 51 روز در مقابل این درگیری خشن استوار و ثابت‌قدم بود.

امروز شهرک‌های اطراف نوار غزه از سکنه خالی شده است

قدومی گفت: ثبات و پایداری فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها را به درد آورد. امروز غلاف نوار غزه که شامل شهرک‌های اطراف نوار غزه است، از شهرک‌نشینان تخلیه شده است و ساکنان این شهرک‌ها نمی‌توانند احساس امنیت کنند.

نتانیاهو سند شکست سیاسی خود را امضا کرد

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران گفت که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در واقع سند شکست سیاسی خود را امضا کرد.

وی تأکید کرد: امروز روز پیروزی و شادی برای ملت فلسطین، شهدا، کودکان و مادرانمان که این مقاومت را در آغوش کشیدند و کنار آن ایستادند، است.

مقاومت به وعده خود وفا کرد و محاصره غزه برطرف شد

خالد قدومی گفت که مردم در خیابان‌های غزه و در برابر بیمارستان شفا در حال شادی و خوشحالی هستند و آنها شایسته این شادی هستند چون مقاومت به آن چیزی که وعده داده بود، وفا کرد. به‌فضل خداوند محاصره برداشته شد و گذرگاه‌ها باز خواهد شد و مواد مورد نیاز برای بازسازی نوار غزه به این منطقه وارد خواهد شد.

آتش‌بس حاصل‌شده بر اساس شرط‌های مقاومت است

نماینده حماس در تهران در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی وجود دارد که اسرائیل بار دیگر حملات خود علیه نوار غزه را تکرار نکند، گفت: موضوعی که میل دارم به آن اشاره کنم این است که آن چیزی که امروز بدان رسیدیم، آتش‌بس بر اساس شرط‌های مقاومت است. این بدان معناست که توافق حاصل‌شده، توافق آتش‌بس موقت نبوده که پس از آن مذاکرات برای بررسی شرایط آغاز شود بلکه آتش‌بس بر اساس شرایط مقاومت حاصل شد یعنی برداشته شدن محاصره، بازگشایی گذرگاه‌ها و آغاز بازسازی نوار غزه است و مذاکرات با اسرائیل به‌طور غیرمستقیم و از طریق مصر برای ابزارها و چارچوب‌هایی که این موارد اجرایی شود، ادامه خواهد یافت.

توافق آتش‌بس به‌صورت مکتوب است و ناظران اروپایی بر آن نظارت می‌کنند

نماینده حماس در تهران در ادامه گفت: البته چیزی که همواره برای ما و ملت فلسطین مهم بوده، داشتن ضمانت است. هیچ‌کس نمی‌تواند به طرف اسرائیلی و صهیونیستی اعتماد کند چون آنها همیشه به‌دنبال مکر و حیله هستند اما ما تلاش کردیم تا برخی معیارها برای ایجاد ضمانت درباره این آتش‌بس را فراهم کنیم. این آتش‌بس همانند آتش‌بس‌های قبلی نیست چون این توافقنامه به‌صورت مکتوب خواهد بود و ناظران اروپایی برای اجرایی شدن این توافقنامه تعیین خواهند شد و در این توافقنامه فقط طرف فلسطینی و گروه‌های مقاومت وجود ندارند بلکه ضمانت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای اجرایی شدن این توافقنامه وجود دارد.

اگر اسرائیل بار دیگر تجاوز کند در برابر جامعه بین‌الملل رسوا میشود

قدومی افزود: اگر اسرائیل اقدام به تجاوز مجدد کند در برابر جامعه بین‌الملل رسوا خواهد شد و اسرائیل به‌خوبی می‌داند که در شرایط کنونی جامعه بین‌الملل هیچ فرصتی برای نقض شروط توافقنامه ندارد.

اسرائیل این‌قدر احمق نیست که بار دیگر مقاومت را تحریک کند

خالد قدومی ادامه داد: از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی هم اکنون در بحرانی سیاسی و نظامی بزرگی قرار دارد و این‌قدر احمق نیست که بار دیگر مقاومت را تحریک کند چون در این صورت مقاومت درسی به آن خواهد داد که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان