واشنگتن‌پست: سیاه‌پوست آمریکایی با شلیک دست‌کم ۱۰ گلوله کشته شده است

واشنگتن‌پست: سیاه‌پوست آمریکایی با شلیک دست‌کم 10 گلوله کشته شده است

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آمریکایی به استناد یک سند صوتی تازه انتشار یافته از شنیده شدن صدای ۱۰ تیر در قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک سند صوتی که به تازگی منتشر شده مدعی است پلیس آمریکا به سمت «مایکل براون»، نوجوان سیاه‌پوست و غیرمسلحی که بیش از دو هفته پیش توسط پلیس شهر «فرگوسن» کشته شد، یازده گلوله شلیک کرده است.

مرگ آقای براون 18 روز پیش به تظاهرات‌های گسترده ضدنژادپرستانه در آمریکا منجر شد چرا که این سیاه‌پوست 18 ساله غیرمسلح بوده و ظاهراً اقدامی برای تحریک پلیس به شلیک گلوله انجام نداده بود. یک وکیل به روزنامه واشنگتن‌پست می‌گوید صداهایی ضبط شده از لحظه وقوع حادثه قتل آقای براون در دست است که در آنها صدای شلیک 11 گلوله به گوش می‌رسد. 

به نوشته واشنگتن‌پست، شبکه خبری سی‌ان‌ان در برنامه شامگاه دوشنبه خود صدای شلیک این گلوله‌ها را پخش کرده اما این روزنامه آمریکایی نتوانسته بلافاصله به طور مستقل صحت آن را تأیید کند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در توضیحاتی بیشتر درباره این سند می‌نویسد در ابتدا صدای شلیک 6 گلوله به گوش می‌رسد و پس از وقفه‌ای کوتاه چند شلیک دیگر انجام می‌شود.

مادر مایکل براون پیش از این گفته بود فرزندش با شلیک 8 گلوله به قتل رسیده است.

در هفته‌های گذشته فعالان حقوق بشر، بار دیگر مسئله پرونده‌سازی‌های نژادی در آمریکا را مطرح کرده و از واشنگتن به دلیل مماشات در رفع تبعیض‌های نژادی علیه سیاه‌پوستان در نهادهای مجری قانون انتقاد به عمل آورده‌اند.

گفته می‌شود در این کشور نهادهای مجری قانون احتمال بیشتری دارد به سیاه‌پوستان به دید مجرم بنگرند تا به سیاه‌پوستان. مطابق برخی آمارها، نرخ دستگیری سیاه‌پوستان در آمریکا دو برابر نرخ دستگیری سفیدپوستان است، حتی اگر احتمال جرم در بین دو گروه مساوی باشد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت