آسوشیتدپرس: آمریکا همراه با حمله به مواضع داعش به دولت سوریه هم حمله کند

آسوشیتدپرس: آمریکا همراه با حمله به مواضع داعش به دولت سوریه هم حمله کند

خبرگزاری تسنیم: یک خبرگزاری آمریکایی که پیشتر از آغاز پروازهای شناسایی آمریکا در سوریه خبر داده بود جزئیات بیشتری درباره این پروازها فراهم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک خبرگزاری آمریکایی که پیشتر از آغاز پروازهای شناسایی آمریکا در سوریه خبر داده بود جزئیات بیشتری درباره این پروازها فراهم کرده است. آسوشیتدپرس با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در روز سه‌شنبه که هر گونه همکاری با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، از جمله تبادل اطلاعات با دولت وی را رد کرده‌اند نوشت: «پروازهای شناسایی آمریکا در مناطق شرقی سوریه و به دور از پدافندهای هوایی این کشور انجام می‌شوند.»

آسوشیتدپرس پیش از این با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی از آغاز پروازهای شناسایی آمریکا در سوریه که مقدمه بمباران مواضع داعش به شمار می‌روند، خبر داده بود.

این خبرگزاری در گزارشی که روز سه‌شنبه فراهم کرده با ارائه جزئیاتی بیشتر از این پروازهای شناسایی نوشته این پروازها به دور از پدافندهای هوایی سوریه انجام می‌شوند، اگرچه احتمال اینکه سوریه آنها را هدف قرار دهد، اندک است.

آسوشیتدپرس در ادامه به نگرانی‌های مقامات آمریکایی از تقویت دولت بشار اسد در نتیجه بمباران مواضع داعش اشاره کرده، اما افزوده است: «کاخ سفید می‌تواند برای اجتناب از تقویت دولت سوریه، حملات هوایی علیه مواضع داعش را با حملاتی به اهداف دولت بشار اسد، تعدیل کند.»

این گزینه، در گزارش مورد نظر، بعید دانسته شده، چرا که اتخاذ این رویکرد از سوی اوباما، به نوشته آسوشیتدپرس در حکم تعهد درازمدت آمریکا به ثبات سوریه خواهد بود که رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرده از آن طفره برود.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان