شاید آخرین نفر در لیست انتظار ۱۸ سال دیگر به حج مشرف شود/ثبت‎نام جدید نداریم


شاید آخرین نفر در لیست انتظار 18 سال دیگر به حج مشرف شود/ثبت‎نام جدید نداریم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: برنامه‎ای برای ثبت‎نام جدید حج تمتع نداریم و شاید آخرین نفر زائر در لیست انتظار ۱۸ سال دیگر به این سفر معنوی مشرف شود پس نمی‎توان در این زمینه برنامه‎ای داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید اوحدی در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در گرگان اظهار کرد: تشرف زائران حج تمتع امسال مثل سال گذشته است و سال آینده نیز همین میزان سهمیه به سرزمین وحی مشرف می‎شوند.

وی افزود: در سال، یک هزارم جمعیت هر کشوری به حج تمتع اعزام می‎شوند و با توجه به اینکه جمعیت ایران حدود 78 میلیون نفر است، باید 78 هزار نفر به حج اعزام شوند.

اوحدی تصریح کرد: سال گذشته سهمیه حج تمتع به علت توسعه فضای مسجدالحرام 20 درصد کاهش پیدا کرد و به 64 هزار نفر رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: دولت عربستان قول همکاری داده که پس از تکمیل پروژه توسعه فضای مسجدالحرام دوباره کاهش سهمیه را به ما برگردانند.

وی گفت: هم اکنون 6 میلیون و 800 هزار زائر حج تمتع در لیست انتظار قرار دارند و  1.5 میلیون زائر حج تمتع در صف انتظار قرار دارند.

اوحدی با بیان اینکه حج یک وظیفه شرعی است گفت: در هر طواف خانه خدا 60 هزار حسنه برای مومن ثبت می‎شود و مردم باید مسائل آن را به درستی ادا کنند.

وی در مورد زائران حج اظهار کرد: زائران حج، مهمان خانه خدا هستند و در نزد پروردگار عزت و کرامت دارند و خدا آنها را در مقام مهمان و خودش در مقام میزبان در ضیافت‎الله است.

وی با بیان اینکه 7 درمانگاه شبانه‎روزی ویژه بانوان در حج تمتع امسال برای نخستین‎بار در فعالیت این سازمان تشکیل می شود، گفت: 5 درمانگاه شبانه‎روزی در مکه مکرمه و 2 درمانگاه در مدینه منوره ویژه بانوان در زمان حج امسال راه‎اندازی می‌شود.

اوحدی با توجه به اینکه 52 درصد زائران را بانوان تشکیل می‎دهند افزود: امسال اعزام پزشکان زن متخصص و فوق تخصص به رشد چهاربرابری در مقایسه با سال گذشته می‌رسد.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‎های هفته حج امسال گفت: دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری کنفرانس‎های مطبوعاتی، جلسه با کارگزاران حج و زیارت، مدیران هتل‎ها، همایش مجموعه‎های پزشکی حج و توجیه زائران از برنامه های ما برای امسال است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برنامه‎ای برای ثبت‎نام جدید حج تمتع نداریم و شاید آخرین نفر زائر در لیست انتظار 18 سال دیگر به این سفر معنوی مشرف شود پس نمی‎توان در این زمینه برنامه‎ای داشت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon