گازرسانی به بیش از ۷۰۰ روستا در استان مرکزی انجام شد


گازرسانی به بیش از 700 روستا در استان مرکزی انجام شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۸۲ روستا در استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن کهوند صبح امروز در مراسم افتتاح 23 پروژه گاز رسانی به روستاها اظهار کرد: در هفته دولت 23 پروژه گازرسانی روستایی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش گاز مبنی بر تامین پایدار و جایگزینی سوخت پاک در بخش‌های تولیدی و صنعتی به منظور ایجاد ارزش افزوده، این شرکت نیز به عنوان مجری سیاست‌های دولت نسبت به رشد و توسعه شبکه گاز در این بخش‌ها اقدام و برای تامین پایدار گاز با طراحی پروژه‌های جدید  تلاش می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی تصریح کرد: اولویت اصلی شرکت گاز استان مرکزی گازرسانی به روستا‌ها بوده که در هفته دولت نیز با توجه به اهمیت گازرسانی به روستا‌ها پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته امسال همگی در این حوزه هستند.

کهوند با اشاره به گازرسانی به روستاها گفت: پروژه گازرسانی به 23 روستاهای استان مرکزی انجام شد و با تلاشهای اثر بخش در این حوزه شاهد تحقق آرزوی دیرینه اهالی در بهره مندی از نعمت گاز طبیعی هستیم.

وی با روشن کردن مشعل گاز روستای چناقچی سفلی از توابع بخش خرقان شهرستان زرندیه به صورت نمادین افزود: گازرسانی به روستاهای چناقچی سفلی، پیک، تیره، ورچند از توابع زرندیه، دربند، مقصود آباد، کره بر، خانقاه، حمیدیه، آقداش، کله دشت، ویسمان، غازم آباد از توابع ساوه، بن گنبد، گل زرد عبدی از توابع شازند، طرلان، ولید آباد، سیجان از توابع کمیجان، مزوش از توابع دلیجان، قزلجه، فسنگان، نوبهار، کریان از توابع تفرش از جمله پروژه هایی هستند که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بصورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی تصریح کرد: هزینه تامین کالا و اجرای این 23 پروژه 43 میلیارد و 972 میلیون ریال بوده که از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی تامین اعتبار شده است.

کهوند با اشاره به امکانات لازم برای گاز رسانی به این 23 روستا گفت: جهت گازرسانی به روستاهای فوق 107 هزار و 862 متر خط تغذیه و شبکه گاز از نوع فولادی و پلی اتیلن، 4 ایستگاه تقلیل فشار تی .بی.اس با ظرفیت‌های 5000 و 2500 متر مکعبی نصب شده است.

وی افزود: با نصب یک هزار و 609 عدد علمک گاز بیش از یک هزار و 609 خانوار ساکن در این 23 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند و با جایگزینی این سوخت پاک به جای دیگر سوختها سالانه 3 میلیون و 218 هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی اقتصادی می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon