آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سلماس گفت: با توجه به اینکه از مطالبات جدی مردم سلماس راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است، از ابتدای امسال، نشست های مختلف و جلسات پیگیری در مرکز استان حتی با وزیران به منظور جذب اعتبارات لازم صورت گرفته است.

مرتضی نظری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: در شهرستان سلماس با توجه به تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تعدادی از پروژه های فاخر عمرانی ناتمام مانده است.

وی تصریح کرد: برخی پروژه های عمرانی ناتمام این شهرستان شامل باند دوم سلماس- خوی، شبکه آبیاری و زهکشی سد زولا و دریک، عملیات اجرایی سد مخزنی دیرعلی و ورزشگاه 5 هزار نفری سلماس است.

نظری بیان کرد: آبرسانی به روستاهای مناطق کمتر توسعه یافته، آبرسانی به شهرهای سلماس و تازه شهر، احداث بیمارستان 220 تختوابی،  احداث قطعه آخر سلماس - صوفیان، آسفالت راه های روستایی و احداث و ساماندهی سایت گلخانه ای در دستور کار قرار دارد.

فرماندار سلماس اظهار کرد: با توجه به اینکه از مطالبات جدی مردم سلماس راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است، به همین منظور نشست های مختلف و جلسات پیگیری در مرکز استان با وزیران به منظور جذب اعتبارات لازم صورت گرفته است.

نظری تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی، پیگیری آغاز به کار مجدد بازارچه مرزی کوزه رش و پیگیری جدی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس در دستور کار قرار دارد.

فرماندار سلماس بیان کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت شهروندان سلماسی کشاورزی و دامداری است، بیش از 180 میلیارد ریال تسهیلات به بخش توسعه کشاورزی پرداخت شده است.

نظری تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و بازدید و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی در حال انجام است و در این زمینه به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت ویژه دولت و نظارت مداوم، مانع از تعطیلی و تعدیل کارگران شده است.

فرماندار سلماس با اشاره به طرح های اولویت دار این شهرستان گفت: هم اکنون احداث بیمارستان 160 تختخوابی این شهرستان از 10 درصد و ورزشگاه 5 هزار نفری سلماس با 92 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در این رابطه طرح بزرگراه سلماس - صوفیان به طول 31 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد و طرح بزرگراه سلماس - خوی به طول 19 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال انجام است.

انتهای پیام/ ب
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon