زیرساخت‌های سرمایه گذاری در اردبیل بهبود می‌یابد


زیرساخت‌های سرمایه گذاری در اردبیل بهبود می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: بزرگترین دستاورد سفر رئیس جمهور به اردبیل بهبود زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری ها است که به این فرآیند بسیار امیدواریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: در مجموع سفر پر خیر و برکتی را به استان اردبیل شاهد بودیم که البته هیچ پروژه جدیدی مصوب نشد و تمام مصوبات مربوط به پروژه های نیمه تمام بود که قرار شد با تخصیص صد درصدی اعتبارات در سال جاری این پروژه ها در دو سال اجرایی شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به متوقف بودن بسیاری از پروژه های زیربنایی استان نظیر راه آهن، سد کوثر، سد عمارت و پتروشیمی اردبیل افزود: البته ما قبل از سفر و بعد از آن به سراغ سرمایه گذاران بخش خصوصی و شبه دولتی رفتیم تا نظر آنها را برای حضور در استان و سرمایه گذاری های هنگفت جلب کنیم.

وی نمونه این اقدام را توسعه نیروگاه قبلان با 1 هزار و 300 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: با راه اندازی بخش بخار این نیروگاه 480 مگاوات به تولید برق آن اضافه می شود که این خود می تواند نیاز بخش صنعت ما را تامین کند.

خدابخش بیان کرد: ما باید در استان اردبیل به دنبال اجرای طرح های عظیم صنعتی و برخورداری آنها از تامین انرژی کافی باشیم که در حال حاضر استان اردبیل این ظرفیت را دارد تا به بخش صنعت در حوزه ی نیرو رسانی ارائه خدمات کند.

 رئیس شورای اداری استان اردبیل دومین زیر ساخت مورد نیاز را راه آهن دانست و گفت: از محل فاینانس 207 میلیون یورو به این پروژه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین مصوب شده و به زودی با حضور شرکت سرمایه گذاری شاهد زیر ساخت آن تامین  می شود، تصریح کرد: اتصال بخشی از منطقه مغان به منطقه آزاد تجاری ارس دیگر زیر ساختی است که می تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بدون محدودیت های مالیاتی گمرکی و موانع قانون کار، در این منطقه فعالیت ها انجام شود.

خدابخش افزود: 83 هزار هکتار از اراضی پارس آباد بیله سوار و گرمی با اجرای طرح های آبیاری مدرن که زیر کشت محصولات متنوع و با ارزش افزوده بالا می رود که در این زمینه نیز در 4 سال 1800 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.

استاندار اردبیل از اختصاص 8 میلیارد دلار اعتبار ملی برای مهار آب های مرزی خبر داد و گفت: ما با استفاده از این ظرفیت می توانیم پروژه های نیمه تمام خود را به ویژه سد عمارت و اراضی پایاب سد خدا آفرین و شبکه سبلان اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی زمینه خوب تولید محصولات متنوع کشاورزی و تکمیل زنجیره کامل تولید با هدف جلوگیری از خام فروشی محصولات را مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به بازار های خوب صادراتی محصولات غذایی به روسیه و کشور های آسیای میانه، مغان قطب صنعت غذایی می شود.

رئیس شورای برنامه ریزی استان از موافقت سرمایه گذاران از تکمیل نیروگاه زمین گرمایی و احداث نیروگاه بادی در نقاطی از اردبیل و نمین خبر داد و گفت: در کنار این دستاورد های سفر، با حضور وزرا وعده های خوبی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نظیر بیمارستان سوانح و سوختگی اردبیل، راه اندازی مرکز دوم دیالیز موافقت با سه رشته ی دستیاری تخصصی شامل جراحی قلب و روانپزشکی  و حضور ده پزشک متخصص در مناطق محروم با مساعدت وزارت بهداشت و درمان مصوب شده است.

خدابخش افزود: بیمارستان ترومای اردبیل که قرار بود در 24 تخت اجرایی شود، در عمل به 120 تخت افزایش یافته و قرار است 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بیمارستان و  500 میلیون تومان برای توسعه بیمارستان خلخال و 500 میلیون تومان برای بیمارستان مشکین شهر اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon