گزارش ویدئویی/ رقابت درونی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به کاندیدای واحد

گزارش ویدئویی/ رقابت درونی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به کاندیدای واحد

خبرگزاری تسنیم: اختلاف اصلاح‌ طلبان که از چندی پیش با کاندیداتوری شریعتمداری، عارف، روحانی و کواکبیان علنی‌تر شده، این روزها با پا گذاشتن گزینه‌های دیگر به عرصه انتخابات، جدی‌تر شده است.

به گزارش  خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر برخی منابع خبری در ایران از توافق نهایی اصلاح طلبان روی اسحاق جهانگیری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

آنطور که سایت‌های خبری گزارش داده‌اند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن پذیرش جهانگیری به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود، به اصلاح‌طلبان  وعده داده است که حجت‌الاسلام حسن روحانی را از کاندیداتوری منصرف خواهد کرد.

در حال حاضر، محمدرضا عارف، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان و محمد شریعتمداری به نمایندگی از جریان اصلاح‌طلب، رسماً داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

محمدرضا عارف، معاون اول دولت سید محمد خاتمی است؛ حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت اصلاحات و از چهره‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی، محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت خاتمی و مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم.

عارف در دانشگاه صنعتی شریف تهران گفته بود: اگر چنانچه خاتمی به عرصه انتخابات ورود پیدا کند، قطعا تمام فعالیت‌ها و ستاد انتخاباتی خود را در اختیارش می‌گذارم و به نفع او کنار خواهم کشید.

حسن روحانی در همان روز نخست اعلام کاندیداتوری‌اش اعلام کرد که به نفع هیچ کس کنار نخواهد رفت. او در جمع خبرنگاران گفته بود که هاشمی رفسنجانی و خاتمی قطعا کاندیدا نخواهند شد.

از سوی دیگر، مصطفی کواکبیان هم در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که آیا امکان کنارگیری به نفع هاشمی از سوی شما وجود دارد، گفته است، "صد در صد به نفع کسی کنار نمی روم. "

محمد شریعتمداری هم که 8 سال در دولت خاتمی وزیر بوده، گفته که فقط در صورت کاندیداتوری خاتمی‌، هاشمی، ناطق یا سید حسن خمینی، به نفع آنها کنار خواهد رفت اما به غیر از این 4نفر، به نفع کس دیگری از کاندیداتوری انصراف نخواهد داد.

از سوی دیگر، محسن مهرعلیزاده که در دولت اصلاحات معاون رئیس جمهور بوده، هم گفته که از بین همه کسانی که مطرح هستند، نظر خاتمی در مورد کاندیداتوری من بیشتر از بقیه افراد است.

در میان چهره‌های اصلاح‌طلب، برخی چهره‌ها که زمانی نزدیک‌ترین افراد به خاتمی محسوب می‌شدند، امروز دیگر از وی حمایت نمی‌کنند. حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی در این طیف قرار دارد.

او می‌گوید، " امکان ندارد بتوان آقای روحانی را مرعوب کرد یا اینکه کلاه سر ایشان گذاشت" آقای یونسی معتقد است که حسن روحانی تنها کاندیدایی است که می‌داند چه می‌کند و چه مسئولیتی را می‌پذیرد و برنامه‌اش را هم آماده کرده است. وی این سخنان را در دیدار با اعضای حزب اسلامی کار یکی از احزاب زیر مجموعه شورای هماهنگی اصلاحات بیان کرده است. حزبی که خود رسماً از "حسین کمالی" برای حضور در انتخابات اعلام حمایت کرده است.

اما نظر حزب اعتماد ملی به عنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب چیز دیگری است. مجید نصیرپور، عضو ارشد این حزب به خبرگزاری ایلنا گفته که، "روحانی به عنوان یکی از اصلاح طلبان پایگاه خاص خود را دارد اما در برابر کاندیداهای دیگر در احزاب مختلف بر این باوریم که وی حداقل رای را می‌تواند کسب کند."

حالا، با این اختلاف موجود در بین کاندیداهای اصلاح طلب، اسحاق جهانگیری، کسی که تاکنون حرفی از کاندیداتوری هم نزده، کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon