نامه سرلشکر سلیمانی روحیه مقاومت را برای پیروزی دو برابر کرد/ نقش موثر ایران در پیروزی مردم غزه

نامه سرلشکر سلیمانی روحیه مقاومت را برای پیروزی دو برابر کرد/ نقش موثر ایران در پیروزی مردم غزه

خبرگزاری تسنیم: کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه با بیان اینکه نامه سرلشکر سلیمانی به گروه‌های فلسطینی در طول جنگ ۵۰ روزه غزه روحیه مبارزان فلسطینی را دو چندان کرد گفت: ایران همواره در صحنه عمل از فلسطین حمایت کرده و خواهد کرد.

یدالله جوانی استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و خاورمیانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برقراری آتش‌بس دائم بین حماس و رژیم‌صهیونیستی، این آتش‌بس را پیروزی حقیقی ملت فلسطین، اسلام و گروه‌های جهادی بر کفر عنوان کرد و گفت: در جنگ 50 روزه همه جهان علیه فلسطین بسیج شده بودند و صهیونیست‌ها همه داشته‌های خود را به میدان آوردند، اما حاصل آنها شکستی دیگر برای صهیونیست‌ها بود.

وی افزود: همه هدف آمریکا و رژیم‌صهیونیستی خلع سلاح مقاومت بود، اما حضور و حمایت ایران از مقاومت بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا مانع تحقق اهداف مستکبرین عالم شد و یک بار دیگر پیروزی را برای ملت فلسطین به ارمغان آورد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقاومت فلسطین در 50 روز جنگ غزه با اقتدار از ملت و منافع خود دفاع کرد و ذره‌ای عقب‌نشینی نکرد، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران حقیقتا از میان کشورهای جهان تنها کشوری بود که به مانند 35 سال گذشته مواضع خود را درباره فلسطین شفاف و روشن بیان کرد و لحظه‌‌ای مظلوم‌ترین ملت جهان را در برابر مستکبرترین رژیم دنیا تنها نگذاشت و به شکل‌های مختلف از آرمان‌های فلسطین حمایت کرد.

جوانی به اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص حمایت از گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم‌صهیونیستی، گفت: در موضوع اخیر غزه، رهبر انقلاب به صراحت موضوع تسلیح کرانه باختری را اعلام کردند و باید به دنبال عملی کردن این ایده باشیم و امروز جمهوری اسلامی ایران آشکارا و علنا از گروه‌های مقاومت دفاع می‌کند.

وی به نامه سرلشکر سلیمانی به فرماندهان و ملت فلسطین در طول جنگ 50 روزه اشاره و خاطرنشان کرد: این نامه روحیه مبارزان فلسطینی را دو چندان کرد و نشان داد که ایران همواره در صحنه عمل از فلسطین حمایت کرده و خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon