«نواز شریف» رفتنی است/وزیر خزانه‌داری پاکستان نخست وزیر می‌شود

«نواز شریف» رفتنی است/وزیر خزانه‌داری پاکستان نخست وزیر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رهبر حزب «مسلم لیگ شاخه عوامی» پاکستان گفت «نواز شریف» از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و «اسحق دار» وزیر خزانه‌داری این کشور به پست نخست وزیری پاکستان منصوب خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، «شیخ رشید» رهبر حزب «مسلم لیگ شاخه عوامی» پاکستان گفت: «نواز شریف» از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و «اسحق دار» وزیر خزانه‌داری این کشور به پست نخست وزیری پاکستان منصوب خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که وزیر خزانه‌داری به عنوان نخست وزیر آینده انتخاب شود این احتمال وجود دارد که «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور از سمت خود استعفا کند و نوازشریف نخست وزیر کنونی پاکستان نیز با استعفای وی موافقت خواهد کرد.

شیخ رشید افزود: «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» نیز قطعا بر خواسته خود مبنی بر استعفای نخست‌وزیر پافشاری می‌کند زیرا عقب نشینی وی، پایان کارش خواهد خورد.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی با اشاره به تلاش های «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان برای نجات پارلمان این کشور از انحلال، گفت: زرداری از پاسخگویی در آینده واهمه دارد به همین خاطر سعی می‌کند تا پارلمان این کشور را از خطر انحلال نجات دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر «عربستان سعودی» نیز برای نواز شریف حامی مناسبی نیست و چنانچه علیه «طاهر القادری» رهبر حزب «تحریک عوامی»  اقدامی صورت گیرد؛ در اعتراض‌های ضد دولتی با وی همکاری خواهم کرد.  

این در حالی است که امروز چهارشنبه ساعت 16، مهلت 48 ساعته قادری به دولت نواز شریف پایان می‌یابد و عمران خان نیز اعلام کرده است: اگر مذاکرات امروز نتیجه‌ای نداشته باشد تصمیم نهایی خود را با حامیان و طرفداران حزب تحریک انصاف در میان خواهم گذاشت. 

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان