سپاهان صدر را می‌خواهد، یحیی به دنبال نخستین برد


سپاهان صدر را می‌خواهد، یحیی به دنبال نخستین برد

خبرگزاری تسنیم: شهرآورد فوتبال اصفهان در روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که سپاهان به دنبال صدرنشینی دوباره است و گل محمدی هم به دنبال شکست کرانچار در این بازی مهم است که امتیازاتش می‌تواند سبب احیای ذوب‌آهن شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حساس‌ترین بازی هفته ششم لیگ برتر متعلق به فوتبال اصفهان بوده و ذوب‌آهن در شرایطی میزبان سپاهان می‌شود که تمامی نگاه‌ها به این مسابقه معطوف شده است.

عملکرد سپاهان و ذوب‌آهن در بازی های برگزار شده در سال‌های گذشته به گونه‌ای بوده که بر خلاف رقابت 2 تیم پرسپولیس و استقلال کمتر شاهد بازی‌های کسل کننده و بدون گل بوده‌ایم و هر2 تیم سپاهان و ذوب‌آهن حتی در بدترین شرایط خودشان هم عملکرد خوبی در این مسابقه به نمایش گذاشته‌اند.

با تساوی به استقبال شهرآورد

هر2 تیم در هفته پنجم و در نبرد با نمایندگان فوتبال خوزستان عملکرد مشابهی داشتند و با تساوی‌های یک بر یک به استقبال این مسابقه آمده‌اند.

سپاهان که بازی برده را در مقابل فولاد از دست داد و با گل زیبای سروش رفیعی امتیازات را با شاگردان اسکوچیچ تقسیم کرد، ذوب‌آهن هم که هنوز بردی در لیگ برتر کسب نکرده در آستانه رسیدن به یک پیروزی مهم در اهواز ده نفره شد و در نهایت یک امتیاز از شاگردان ویسی گرفت تا هر 2 تیم با این اندخته مشابه از هفه قبل راهی این بازی شوند.                                                                                                     

سومین نبرد مهم کرانچار و گل محمدی

اردیبشهت ماه سال گذشته بود که پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی به فینال جام حذفی رسید و در مقابل سپاهانی قرار گرفت که با شکست استقلال در نیمه نهایی حریف پرسپولیس در فینال شده بود.

در آن مسابقه حتی قرعه کشی هم به سود پرسپولیسی‌ها تمام شد و برگزاری فینال در ورزشگاه آزادی آن هم در روز خداحافظی مهدی مهدوی کیا همه شرایط را برای برد گل محمدی فراهم کرد اما نمایش خوب سپاهان در نهایت کار را به ضوربات پنالتی کشاند تا گل محمدی نخستین فینال مهم دوران مربی‌گری خودش را به کرانچار ببازد.

یک‌سال بعد باز هم این 2 مربی در یک بازی مهم به یکدیگر رسیدند و این بار در شرایطی که نفت تهران برای کسب عنوان قهرمانی لیگ سیزهم احتیاج به برد داشت کرانچار و تیمش باز هم گل محمدی را شکست دادند تا یحیی به سهمیه پلی اف لیگ قهرمانان آسیا بسنده کند و بازی شهرآورد اصفهان می‌تواند سومین دوئل کرانچار و گل محمدی در یک بازی مهم باشد.

چهره ویژه: ذوب‌آهنی‌های سپاهان و محمد باقر صادقی

در ترکیب سپاهان دو بازیکن تاثیرگذار و سرشناس حضور دارد که بهترین دوران فوتبالی خودشان را در ذوب‌آهن گذراندند و با این تیم حتی  به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسیدند.

محمدرضا خلعتبری و علی احمدی بازیکنان سابق ذوب‌آهن هستند و باید در روز جمعه به دیدار تیم سابقشان بروند، حضور خلعتبری در این بازی و قرار گرفتنش در مقابل عشوری، حدای‌فر و مسلمان می‌تواند مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد، البته حضور شهاب گردان هم می‌توانست جذابیت بیشتری به این بازی ببخشد که با توجه به عملکرد رحمان در مقابل فولاد بعید به نظر می‌رسد کرانچار دوباره از گردان استفاده کند.

اما ذوب آهن هم از این بازیکنان بی‌بهره نیست و هرچند که در ترکیب این تیم بازیکنی با سابقه سپاهانی اصیل به چشم نمی‌خورد اما در هر صورت محمد باقر صادقی یک فصل ناموفق را در سپاهان تجربه کرده و حتما برای اثبات خودش به کرانچار از انگیزه ای دو برابر برخوردار است.

اکبر ایمانی و احسان پهلوان هم تجربه پوشیدن لباس سپاهان را دارند و اگر بازی کنند شاید از انگیزه زیادی برخوردار باشند، البته از نام مصطفی شجاعی هم نباید گذشت که با سپاهان نوین در فوتبال اصفهان مطرح شد و از آنجایی که مورد توجه تیم بزرگسالان قرار نگرفت شاید بدش نیاید تا تبدیل به چهره مهم این مسابقه شود.                                                                                    

بلایی که بر سر مدافعان آمد

تلفات این مسابقه بر سر مدافعان 2 تیم نازل شد و با وجود اینکه شجاع خلیل‌زاده به خاطر محرومیت انضباطی غیبتش از قبل مشخص شده و هادی عقیلی هم کارت زرد سوم را در مقابل فولاد گرفت تا زوج خط دفاعی سپاهان در این بازی مهم غایب باشند.

احسان حاج صفی هم که برای مذاکره با تیم‌های لیگ برتر انگلیس چند روزی در تمرینات سپاهان نبوده و علی حمودی هم به خاطر مصدومیت احتمالا این بازی را از دست می‌دهد و در ترکیب ذوب‌آهنی‌ها هم هادی محمدی در مقابل استقللا خوزستان اخراج شد و در این مسابقه به میدان نمی‌رود.

پیش بینی

سپاهان در 2 هفته گذشته فقط یک امتیاز به‌دست آورده و صدر جدول را هم در اختیار استقلال قرار داده بنابراین کوچکترین اشتباهی می‌تواند منجر به دورتر شدن سپاهان از صدر جدول شود، اما ذوب‌آهن هم همیشه در مقابل سپاهان خوب بوده و حتی در بدترین شرایط در2 سال گذشته هم‌رقیبی قابل احترام برای تیم همشهری بوده و بنابراین باید آرزو داشت که این مسابقه با نتیجه تساوی به پایان نرسد و هر 3 امتیاز در اصفهان بماند.

ترکیب احتمالی 2 تیم:

ذوب‌آهن: محمدباقر صادقی، کارلوس سانتوس، سینا عشوری، علی همام، مهرداد قنبری، قاسم حدادی‌فر، اکبر ایمانی، محسن مسلمان، اسماعیل فرهادی، مرتضی تبریزی ومصطفی شجاعی.

سپاهان: رحمان احمدی، سعید قائدی فر، عبدالله کرمی، علی احمدی، رسول نویدکیا، وریا غفوری، حسین پاپی، علی کریمی، محمدرضا خلعتبری، مهدی شریفی و لوسیانو پریرا.

برنامه بازی‌های هفته ششم
جمعه 7 شهریور

تراکتورسازی- نفت مسجد سلیمان ساعت 18

نفت- پیکان ساعت18

استقلال- گسترش فولاد ساعت19

ذوب آهن- سپاهان ساعت19

فولاد- سایپا ساعت19

شنبه8 شهریور

پدیده- راه آهن ساعت17:15

ملوان- استقلال خوزستان ساعت18

صبا- پرسپولیس ساعت19

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon